Jaki akumulator kupić? Sprawdź, o czym warto pamiętać

Jaki akumulator kupić? Sprawdź, o czym warto pamiętać

Warsztat samochodowy
Warsztat samochodowy Źródło: Ford
Zakup nowego akumulatora to nieprzesadnie duży, ale istotny wydatek. Zobacz, na co zwracać uwagę i jaki akumulator zapewni ci bezproblemowy rozruch nawet w najbardziej mroźny poranek.

Zima to czas, w którym wielu kierowców orientuje się, że ich akumulator wymaga wymiany. Niestety, przekonują się o tym zwykle w nieprzyjemny sposób. Po prostu któregoś poranka – najczęściej gdy temperatura spada poniżej zera – ich samochód nie chce zapalić. Stary, zużyty lub uszkodzony akumulator to jedna z najczęstszych przyczyn takich problemów. „Auto-Świat” opublikował poradnik na temat doboru odpowiedniej „baterii”.

Najpierw sprawdź, czy problem na pewno leży w akumulatorze

Jeśli w twoim aucie pojawiły się problemy z zapłonem, akumulator może być za to odpowiedzialny. Często jest jednak tak, że winowajcą jest cały układ ładowania, np. alternator. Taki scenariusz nabiera prawdopodobieństwa zwłaszcza wtedy, gdy akumulator był wymieniany dość niedawno.

Jeśli jednak rzeczywiście potrzebujesz nowego akumulatora, pojawia się ważne pytanie – jaki sprzęt wybrać? Jakie powinien mieć parametry? „Najprostsza rada: najlepiej kupić akumulator o takich samych parametrach i wykonany w takiej technologii, jaki był zastosowany fabrycznie” – napisano w artykule. Prosta, a celna porada.

Akumulatory do aut z systemem start-stop

Na rynku pojawiło się obecnie wiele nowoczesnych, bardziej zaawansowanych sprzętów. Są też, co oczywiste, droższe od tradycyjnych, prostszych odpowiedników. Nowe akumulatory EFB (Enhanced Flooded Battery) mają warstwę poliestru na płytach dodatnich. Są przeznaczone do aut z systemem start-stop. Z kolei akumulatory AGM (Absorbent Glass Mat) to takie, w których pomiędzy płytami ołowianymi umieszczono maty z włókna szklanego nasycone elektrolitem. Też pracują w autach ze start-stopem, a oprócz tego po prostu w takich, które mają dużo odbiorników albo systemy odzysku energii przy hamowaniu.

Co warto o nich wiedzieć? Zakup takiego akumulatora do „zwykłego” auta bez tych udogodnień nie ma sensu. Będzie drożej, a niekoniecznie lepiej. Z kolei zastosowanie zwykłego akumulatora do auta, które fabrycznie miało któryś z wymienionych typów sprzętu, szybko się zemści. Taki akumulator podziała, ale krótko. Tutaj nie warto oszczędzać. Potem można sobie zafundować nieprzyjemny poranek.

Czytaj też:
Ostatni dzwonek na wymianę opon. Sprawdź, jak w przypadku awarii pomoże Ci LINK4
Czytaj też:
A może by tak studiować elektromobilność? Ruszyła rekrutacja na nowy kierunek

Źródło: Auto-Świat.pl
 0

Czytaj także