Nowy, w pełni elektryczny pojazd koncepcyjny ID. XTREME prezentuje wszechstronność platformy MEB w pojazdach elektrycznych Volkswagena. Modyfikacje, które pozwoliły zwiększyć moc do 387 KM w połączeniu ze zwiększonymi prześwitem i rozstawem kół zapewniają ID. XTREME możliwości terenowe. Koncept opracowany w dziale rozwoju Volkswagena jest obecnie najmocniejszym modelem w rodzinie ID. Będzie można go podziwiać w butikowym salonie Volkswagen Home w Warszawie. Auto będzie tam możliwe do zobaczenia od 8 grudnia 2022 roku od 12:00 do 18:00 (przy ul. Karolkowej w Warszawie).
Koncept ID. XTREME powstał w dziale rozwoju Volkswagena pod nadzorem Andreasa Reckewertha, a po raz pierwszy zaprezentowano go podczas ID. Treffen w Szwajcarii.
– W pełni elektryczny pojazd koncepcyjny z napędem na wszystkie koła bazuje na modelu ID.4 GTX i demonstruje olbrzymi potencjał techniczny, który kryje się w platformie MEB – wyjaśnia Andreas Reckewerth, szef działu pojazdów opartych na MEB. – Moc i napęd 4x4 gwarantują emocje podczas jazdy po drogach i bezdrożach. Aby to osiągnąć, w ID. XTREME połączono zalety nowoczesnego SUV-a z cechami samochodu terenowego.
Moc zwiększona do 387 KM
Inżynierowie zwiększyli moc ID. XTREME o 88 KM – do 387 KM – dzięki modyfikacji oprogramowania w sterowniku silnika. Wzrost mocy o prawie 30 procent sprawia, że terenowy koncept jest obecnie najmocniejszy w rodzinie modeli ID. Dzięki dużej mocy ID. XTREME przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy.
Podwyższone podwozie z genami pojazdów wyczynowych
By auto miało lepsze własności terenowe, zwiększono prześwit o 30 mm, wykorzystano przy tym rozwiązania z pojazdów wyczynowych. Większy – o 40 mm – jest także rozstaw kół, co znacząco poprawia stabilność na nierównej nawierzchni. 18-calowe koła z terenowymi oponami mieszczą się z nadkolach dzięki poszerzeniom, które wykonano metodą druku 3D. Poszerzają one błotniki o 50 mm i sprawiają, że ID. XTREME wygląda bardziej agresywnie. Podwozie jest osłonięte płytami, wykonanymi z aluminium i chroni m.in. akumulator, umieszczony między osiami. Do jazdy z terenie dostosowano także przedni zderzak.
Dodatkowa listwa świetlna LED na bagażniku dachowym
Elementem wyróżniającym ID. XTREME jest także bagażnik dachowy o strukturze plastra miodu – w ten sposób także w tym elemencie wykorzystano element charakterystyczny dla wszystkich modeli rodziny ID. Z przodu bagażnika dachowego umieszczono listwę świetlną LED, która skutecznie oświetla drogi i bezdroża.
Wnętrze gotowe na ekstremalne podróże
We wnętrzu ID. XTREME dominuje wytrzymała tapicerka z szarej mikrofibry. Przednie, sportowe fotele mają w górnej części logo ID. XTREME, a wszystkie ozdobne szwy na siedzeniach pojazdu wykonano pomarańczową nicią. W tylnym rzędzie zrezygnowano ze środkowego siedzenie na rzecz składanego schowka.
Konsola środkowa między przednimi fotelami jest wyposażona w podłokietnik, co zwiększa komfort podróżowania i zapewnia dodatkowe miejsce na drobiazgi. Znany już z elementów na zewnątrz pomarańczowy kolor zastosowano także do elementów nawiewów i kierownicy. Deska rozdzielcza i boczki na drzwiach są pokryte tkaniną w kolorze czarnym.
Wyświetlacz pośrodku deski rozdzielczej został specjalnie zmodyfikowany, by dopasować go do charakteru auta. Znanym z aut terenowych elementem wnętrza ID. XTREME jest wskaźnik przechyłu. Szczególny nacisk konstruktorzy położyli na brzmienie ID. XTREME. Odgłosy jazdy zostały opracowane wspólnie z działem Volkswagen Design specjalnie do tego konceptu i są emitowane na zewnątrz poprzez generator dźwięku w nadkolu.
Pod ocenę kierowców
Model ID. XTREME zadebiutował we wrześniu 2022 roku podczas drugiej edycji międzynarodowego spotkania ID. Treffen w Locarno. Impreza nad jeziorem Maggiore w Szwajcarii jest na dobrej drodze, aby stać się „elektrycznym odpowiednikiem” organizowanego przez firmę Volkswagen cyklicznego spotkania GTI Treffen nad jeziorem Wörthersee.
Czytaj też:
Szef Volkswagena przyznaje: Popełnialiśmy błędy. Ale obiecuje, że zostaną naprawioneCzytaj też:
Wkrótce nowa generacja Volkswagena ID.3. Obejdzie się bez mankamentów „jedynki”?
Volkswagen ID. XTREME