Nowy Hyundai Kona. Odważniej niż kiedykolwiek, z czterema wersjami napędowymi

Nowy Hyundai Kona. Odważniej niż kiedykolwiek, z czterema wersjami napędowymi

Nowy Hyundai Kona
Nowy Hyundai Kona Źródło: Hyundai
Tworząc nową generację swojego miejskiego SUV-a, Hyundai zaczął od wariantu EV. Ale powstaną cztery wersje auta: elektryczna, hybrydowa, benzynowa i sportowa N Line.

Hyundai Motor Company zaprezentował nawiązujący do samochodów elektrycznych, futurystyczny design nowego subkompaktowego SUV-a Kona. Nowy model będzie dostępny w czterech wariantach, w tym w pełni elektrycznym (EV), hybrydowym (HEV), spalinowym (ICE) i sportowym N Line. Wszystkie warianty mają wspólną architekturę, lecz każdy wyróżnia się wzornictwem.

Nowa Kona: dynamiczna sylwetka na drodze

Nowa Kona jest większa, otrzymała odważniejszą stylistykę, ale pozostała miejskim SUV-em. Aby zapewnić użytkownikom maksymalną „przestrzeń życiową”, nowy model urósł, osiągając 4355 mm długości, czyli o 150 mm więcej niż poprzednia generacja, w odniesieniu do wariantu elektrycznego. Kona zyskała również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.

Nowy Hyundai Kona

W przeciwieństwie do większości pojazdów, które są dostępne z różnymi układami napędowymi, projekt nowej Kony rozpoczął się od wariantu EV. Następnie został dostosowany do modelu z silnikiem spalinowym. To podejście pozwoliło firmie Hyundai wprowadzić do wszystkich wariantów (ICE, HEV i sportowych modeli N Line) modelu Kona myśl projektową zorientowaną na technologię.

Przód nowego modelu Kona przyczynia się do poprawy właściwości aerodynamicznych modelu. Bryła jest podkreślona przez rozciągniętą lampę Seamless Horizon, która składa się z pikseli w wariancie EV. Nowa Kona Electric to pierwszy model Hyundai z lampą Pixelated Seamless Horizon. Wykorzystanie w modelu parametrycznych pikseli również powiela charakterystyczny element stylistyczny, znany z innych elektrycznych pojazdów Hyundai.

Nowy Hyundai Kona

Nowa Kona jest pełna parametrycznych powierzchni. Ostre, ukośne przetłoczenia na bokach łączą satynowe chromowane listwy boczne ze spoilerem, tworząc kontur, który otacza cały pojazd. Z tyłu znajduje się kolejna lampa Seamless Horizon, a także wysoko zamontowane światło stopu, gładko zintegrowane z satynowymi chromowanymi listwami spojlera.

Istnieje kilka różnic stylistycznych między wersjami napędowymi. EV posiada pikselowe detale na kratce wlotu powietrza i tylnym zderzaku, inspirowane pikselami 19-calowe felgi aluminiowe, czarną linię obrysową oraz opcjonalne czarne lusterka boczne i dach. Modele ICE i HEV posiadają surowy design zderzaka i osłony podwozia oraz czarne nadkola. N Line wyróżnia się opcjonalnymi czarnymi lusterkami bocznymi i dachem, spojlerem w kształcie skrzydła, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu ze zderzakiem w kształcie skrzydła, charakterystycznymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, podwójną końcówką wydechu i srebrnymi progami.

Wnętrze zorientowane na kierowcę

Nowy Hyundai Kona

Nowa Kona we wnętrzu została wyposażona w praktyczne funkcje, dopasowane do różnych stylów życia użytkowników. Architektura wywodząca się z pojazdów elektrycznych, obejmuje sportowy układ z pływającą konsolą środkową, która podkreśla szerokie wnętrze modelu.

Są dwa szerokie wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala i „pływająca” konsola środkowa, a nastrojowe oświetlenie poprawia doznania i wygodę użytkownika. Dzięki przeniesieniu gałki zmiany biegów, z konsoli środkowej na kolumnę kierowniczą, zapewniono dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym.

Nowy Hyundai Kona

Więcej szczegółów na temat nowego modelu Hyundai Kona zostanie ujawnionych w nadchodzących miesiącach.

Czytaj też:
Przełomowy Hyundai. To odważna wizja przyszłości, nawiązująca do przeszłości
Czytaj też:
Hyundai ix35 może się zapalić. Po Polsce jeździ aż 8 tys. takich aut

Źródło: Hyundai