Hyundai Motor Company zaprezentował nawiązujący do samochodów elektrycznych, futurystyczny design nowego subkompaktowego SUV-a Kona. Nowy model będzie dostępny w czterech wariantach, w tym w pełni elektrycznym (EV), hybrydowym (HEV), spalinowym (ICE) i sportowym N Line. Wszystkie warianty mają wspólną architekturę, lecz każdy wyróżnia się wzornictwem.
Nowa Kona: dynamiczna sylwetka na drodze
Nowa Kona jest większa, otrzymała odważniejszą stylistykę, ale pozostała miejskim SUV-em. Aby zapewnić użytkownikom maksymalną „przestrzeń życiową”, nowy model urósł, osiągając 4355 mm długości, czyli o 150 mm więcej niż poprzednia generacja, w odniesieniu do wariantu elektrycznego. Kona zyskała również 25 mm szerokości i 60 mm długości rozstawu osi w porównaniu z poprzednim modelem.
W przeciwieństwie do większości pojazdów, które są dostępne z różnymi układami napędowymi, projekt nowej Kony rozpoczął się od wariantu EV. Następnie został dostosowany do modelu z silnikiem spalinowym. To podejście pozwoliło firmie Hyundai wprowadzić do wszystkich wariantów (ICE, HEV i sportowych modeli N Line) modelu Kona myśl projektową zorientowaną na technologię.
Przód nowego modelu Kona przyczynia się do poprawy właściwości aerodynamicznych modelu. Bryła jest podkreślona przez rozciągniętą lampę Seamless Horizon, która składa się z pikseli w wariancie EV. Nowa Kona Electric to pierwszy model Hyundai z lampą Pixelated Seamless Horizon. Wykorzystanie w modelu parametrycznych pikseli również powiela charakterystyczny element stylistyczny, znany z innych elektrycznych pojazdów Hyundai.
Nowa Kona jest pełna parametrycznych powierzchni. Ostre, ukośne przetłoczenia na bokach łączą satynowe chromowane listwy boczne ze spoilerem, tworząc kontur, który otacza cały pojazd. Z tyłu znajduje się kolejna lampa Seamless Horizon, a także wysoko zamontowane światło stopu, gładko zintegrowane z satynowymi chromowanymi listwami spojlera.
Istnieje kilka różnic stylistycznych między wersjami napędowymi. EV posiada pikselowe detale na kratce wlotu powietrza i tylnym zderzaku, inspirowane pikselami 19-calowe felgi aluminiowe, czarną linię obrysową oraz opcjonalne czarne lusterka boczne i dach. Modele ICE i HEV posiadają surowy design zderzaka i osłony podwozia oraz czarne nadkola. N Line wyróżnia się opcjonalnymi czarnymi lusterkami bocznymi i dachem, spojlerem w kształcie skrzydła, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu ze zderzakiem w kształcie skrzydła, charakterystycznymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, podwójną końcówką wydechu i srebrnymi progami.
Wnętrze zorientowane na kierowcę
Nowa Kona we wnętrzu została wyposażona w praktyczne funkcje, dopasowane do różnych stylów życia użytkowników. Architektura wywodząca się z pojazdów elektrycznych, obejmuje sportowy układ z pływającą konsolą środkową, która podkreśla szerokie wnętrze modelu.
Są dwa szerokie wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala i „pływająca” konsola środkowa, a nastrojowe oświetlenie poprawia doznania i wygodę użytkownika. Dzięki przeniesieniu gałki zmiany biegów, z konsoli środkowej na kolumnę kierowniczą, zapewniono dodatkowe miejsce na rzeczy w tunelu środkowym.
Więcej szczegółów na temat nowego modelu Hyundai Kona zostanie ujawnionych w nadchodzących miesiącach.
Czytaj też:
Przełomowy Hyundai. To odważna wizja przyszłości, nawiązująca do przeszłościCzytaj też:
Hyundai ix35 może się zapalić. Po Polsce jeździ aż 8 tys. takich aut