Czwarty z serii, wyjątkowy Audi activesphere concept. Auto przyszłości na niedalekie jutro

Czwarty z serii, wyjątkowy Audi activesphere concept. Auto przyszłości na niedalekie jutro

Audi activesphere concept
Audi activesphere concept Źródło: Audi
Zanim zaczniecie czytać, przejrzyjcie wnikliwie galerię zdjęć nowego Audi activesphere concept. Prawdopodobnie zdjęcia, nawet silniej niż słowa, pokażą wam, jak będzie wyglądała motorycacja już w niedalekiej przyszłości.

Audi activesphere concept to czwarty model w serii pojazdów koncepcyjnych Sphere Audi. Ten czterodrzwiowy crossover coupé, jest kolejnym po roadsterze Audi skysphere z 2021 roku, sedanie Audi grandsphere i Audi urbansphere space z kwietnia 2022 roku, członkiem tej rodziny.

Mierzące 4,98 metra długości z dużym prześwitem i 22-calowymi kołami zapowiadającymi jego terenowe inklinacje, jest samochodem sportowym klasy luksusowej. Tył activesphere typu Sportback, może za naciśnięciem przycisku zmienić się w otwartą skrzynię ładunkową ("active back") – idealną do przewożenia sprzętu rekreacyjnego, czy sportowego typu narty i deski surfingowe.

Audi activesphere concept

Audi activesphere jest wszechstronnym pojazdem rekreacyjnym, którego układ napędowy i zawieszenie sprawiają, że jest sprawny zarówno na utwardzonej drodze, jak i poza nią. Kierownica i pedały pozwalają kierowcy aktywnie prowadzić samochód, a jednocześnie oferują możliwość autonomicznej jazdy. Jako coupé, samochód charakteryzuje się klasycznymi proporcjami i liniami. W ciągu kilku sekund może przekształcić się w pick-upa do przewozu sprzętu sportowego.

Audi activesphere dołącza do rodziny pojazdów koncepcyjnych Sphere, bazując na modułowym systemie płyty PPE marki Audi, zapewniającej pojazdowi elektrycznemu napęd i technologię szybkiego ładowania. Nie emituje lokalnie żadnych zanieczyszczeń, ma zasięg ponad 600 km i szybką instalację 800 V do ładowania.

Auto w pakiecie z okularami

Audi activesphere concept

Na wyposażeniu auta są zaawansowane technologicznie zestawy okularowe, które dają widok rzeczywistego otoczenia i drogi, wyświetlając jednocześnie indywidualnie konfigurowane dla kierowcy i pasażerów trójwymiarowe treści i elementy interaktywne.

Oznacza to, że można w nich wyświetlić wszystkie informacje istotne dla kierowcy, takie jak status jazdy czy nawigacja. Użytkownicy zestawów we wnętrzu pojazdu ujrzą ukryte dla osób postronnych panele sterowania i inne wirtualne wyświetlacze o minimalistycznym designie. Optyka mixed reality daje użytkownikom możliwość precyzyjnej interakcji z tymi rzeczywistymi, choć niewidocznymi strefami dotykowymi, ponieważ zestawy okularowe w czasie rzeczywistym reagują na gest dotyku użytkowników.

Audi activesphere concept

Wygląd zewnętrzny

Wymiary samochodu – 4,98 m długości, 2,07 m szerokości i 1,60 m wysokości – sprawiają, że Audi activesphere concept to przedstawiciel segmentu premium. Typowy dla samochodu elektrycznego rozstaw osi: 2,97 metra, zapewnia pasażerom maksymalną przestrzeń na nogi. Zwisy, przedni i tylny, są odpowiednio krótkie, co sprawia wrażenie, że pojazd jest znacznie bardziej kompaktowy niż wskazują na to liczby.

Duże 22-calowe koła i efektowny prześwit, typowa dla Audi niska linia dachu oraz dynamiczny jego łuk, nadają autu proporcje jednoznacznie kojarzące się z samochodem sportowym.

Audi activesphere concept

Opony o wymiarach 285/55 są wystarczająco duże, by poradzić sobie w każdym terenie, a ich wyprofilowany bieżnik podkreśla zdolność activesphere do jazdy off-road. Koła posiadają ruchome segmenty: podczas jazdy w terenie otwierają się, aby zapewnić optymalną wentylację, a podczas jazdy po utwardzonych drogach zamykają się, by zapewnić optymalną aerodynamikę. Kamery zamiast lusterek bocznych zostały tak zaprojektowane, by minimalizować opór powietrza.

Szybkie ładowanie pod napięciem 800 volt

Sercem techniki napędowej we wszystkich przyszłych modelach PPE będzie technologia ładowania 800 V. Dzięki niej, na stacjach szybkiego ładowania o mocy 270 kW, będzie można naładować akumulator w bardzo krótkim czasie. Podobnie jest w tej chwili w Audi e-tron GT quattro.

Audi activesphere concept

Technologia PPE umożliwia czas ładowania zbliżony do konwencjonalnego postoju na tankowanie samochodu z silnikiem spalinowym. 10 minut to wystarczający czas, by zabrać na pokład wystarczającą ilość energii do zasilenia samochodu na ponad 300 kilometrów.

W ciągu niespełna 25 minut akumulator o pojemności 100 kWh ładuje się od 5 do 80 procent. W ten sposób, w połączeniu z zasięgiem ponad 600 km.

Czytaj też:
Audi A8 zwycięzcą niechlubnego rankingu. Chodzi o cofanie liczników
Czytaj też:
Te auta złodzieje kradną najczęściej. Masz takie? Uważaj!

Galeria:
Audi activesphere concept
Źródło: Audi