Renault jest liderem na rynku samochodów elektrycznych we Francji. Teraz przesuwa granice i pokazuje, że również motoryzacyjne klasyki mogą mieć napęd elektryczny. Marka wprowadza we Francji, we współpracy z firmą R-FIT zestawy do elektryfikacji popularnych i kultowych dziś modeli: Renault 4, Renault 5 i Twingo pierwszej generacji.
Zestaw do elektryfikacji Renault 5 wejdzie do sprzedaży we wrześniu 2023 roku, a zestaw dla Twingo będzie dostępny w późniejszym terminie. W obu przypadkach będą oferowane na rynku francuskim.
Elektryk ze starego auta
Trzy w 100 proc. elektryczne modele zostaną pokazane na stoisku marki na salonie Retromobile.Odwiedzający salon będą mogli zapoznać się z ofertą i uzyskać na miejscu poradę przed złożeniem zamówienia na zestaw do elektryfikacji Renault 4 na stoisku partnera R-Fit. Zestaw do transformacji tego modelu będzie można zamówić online od 1 lutego na stronie rfitvintage.com w cenie 11 900 euro brutto (łącznie z ceną montażu).
Cechy zestawów do elektryfikacji
Elektryfikacja polega na wymontowaniu silnika spalinowego oraz zbiornika paliwa i zastąpieniu ich silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Zestawy przechodzą szereg testów homologacyjnych we francuskim urzędzie, odpowiedzialnym za homologacje UTAC, a ich poziom bezpieczeństwa odpowiada rynkowym standardom.
Instalacja zestawu daje prawo do korzystania z różnych krajowych i regionalnych dopłat we Francji (w zależności od poziomu dochodów i regionu). Zmniejsza również koszt eksploatacji serwisowania samochodu.
Transformacja starego przyjaciela
Po elektryfikacji swojego samochodu kierowca może spokojnie jeździć po drogach publicznych – otrzymuje świadectwo homologacji i rejestrację, w których w pozycji rodzaj napędu jest wpisane „Elektryczny” (EL) zamiast benzyny (ES).
– Jesteśmy bardzo entuzjastycznie nastawieni do pomysłu wprowadzenia zestawów do elektryfikacji naszych samochodów. Pozwolą pasjonatom przywiązanym do swoich samochodów, jak również młodemu pokoleniu na jazdę kultowymi modelami Renault 4, Renault 5 i Twingo po francuskich drogach. To nie tylko realizacja zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, ale również rozwiązanie, które pozwala łączyć przyjemność z jazdy z oszczędnością i niezawodnością. I to bez zniekształcania stylu i oryginalnej linii wiecznie modnych kultowych modeli, które cieszą się dużą popularnością – podkreśla Hugues Portron, dyrektor The Originals Renault – la collection.
Dane techniczne zestawu do elektryfikacji Renault 4:
-
Zachowany oryginalny mechaniczny układ przeniesienia napędu
-
Silnik bezszczotkowy synchroniczny
-
Akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LiFePo)
-
Rozkład masy taki sam jak w samochodzie z silnikiem spalinowym
-
Zasięg około 80 km
-
Pełne ładowanie akumulatora w 3 godziny 30 minut
-
Licznik elektroniczny ładowania
-
Ładowanie z gniazda domowego 16A – 220 V
-
Zestaw akumulatora 10,7 kWh (105 V)
-
Moc silnika 14,5 kWp/48 kWp
-
Dwuletnia gwarancja
Czytaj też:
Czy da się „nauczyć” jeździć po dziurach w drodze?Czytaj też:
Jak hałas wpływa na kierowców? Oto co mówi teoria obciążenia poznawczego
Komentarze