Cupra Leon teraz z nowym silnikiem i automatem DSG

Cupra Leon teraz z nowym silnikiem i automatem DSG

Cupra Leon
Cupra Leon Źródło: Cupra
Cupra powiększa ofertę silników i możliwości wyposażenia w modelu Leon. Do obecnych wariantów dołącza nowy – eTSI 150 KM DSG.

Standardowa wersja usportowionego kompaktu otrzymuje silnik 1.5 eTSI o mocy 150 KM (110 kW) z technologią Mild-Hybrid i skrzynią biegów DSG.

Leon z układem Mild-Hybrid jako opcja

Samochody Cupra Leon to szeroka gama układów napędowych, w tym trzy warianty silnika elektrycznego dla jeszcze większej wydajności. Dostępne są silniki benzynowe (TSI), dwa silniki hybrydowe typu plug-in, a teraz także silnik z technologią Mild-Hybrid (eTSI). Wszystkie wersje wyposażono w automatyczną skrzynię DSG. Wersja eTSI modelu Cupra Leon posiada trzy tryby jazdy (Comfort, Sport oraz Individual), dzięki którym kierowca może dokładnie dostosować pojazd do swoich wymagań. Wersje te są całkowicie kompatybilne z trybem Mild-Hybrid, pozwalają osiągnąć większą wydajność w trybie Comfort oraz przyczyniają się do najlepszych osiągów silnika benzynowego w trybie Sport.

Cupra Leon 1.5 eTSI wykorzystuje moc 150 KM (110 kW), osiągając maksymalny moment obrotowy 250 Nm między 1500-3500 obr./min. Samochód przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,7 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 214 km/h.

Większa precyzja prowadzenia

Cupra Leon wyposażona jest standardowo w system wspomagania jazdy zapewniający najwyższą zwrotność auta nawet na najbardziej wymagających trasach oraz zawieszenie adaptacyjne (DCC), które odpowiada za zmianę ustawienia sztywności amortyzatorów i dostosowuje je na 15 różnych poziomach. Kierowca może zmieniać sposób prowadzenia Cupry Leona 1.5 eTSI 150 KM zgodnie ze swoimi upodobaniami dzięki dostępnym trybom: Comfort, Sport i Individual (wersje VZ posiadają także tryb Cupra). Ponadto wersja eTSI ze 150 KM posiada napęd na przednie koła i jest wyposażona w standardzie w system XDS z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, dzięki czemu zwiększona jest przyczepność tego sportowego kompaktu.

Wyposażenie standardowe nowej wersji Leona

Standardowa wersja sportowa została wyposażona m.in. w asystenta świateł drogowych High Beam Assist i kierunkowskazy typu Full LED, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii z elementami układu wydechowego w kolorze Dark Aluminium i 18-calowymi czarno-srebrnymi felgami aluminiowymi Machined Sport Black & Silver. Ponadto do dyspozycji jest ekran multimedialny o przekątnej 25 cm (10") – opcjonalnie 30 cm (12") – oraz wiele systemów wspomagania jazdy, takich jak system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych i rowerzystów, asystent zmiany pasa ruchu Lane Assist czy asystent świateł (krótkich i długich).

W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są światła Matrix LED (użyte po raz pierwszy w Cuprze Formentor), dzięki którym możliwa jest nocna jazda bez wyłączania długich świateł i oślepiania innych użytkowników ruchu. Dostępne są także inne pakiety (m.in. Pakiet Comfort+ i Design Pack), które podnoszą poziom komfortu, bezpieczeństwa i łączności.

Cupra Leon 1.5 eTSI 150 KM (110 kW) DSG może być wyposażona także w dodatkowe elementy poprawiające komfort jazdy, jak na przykład zawieszenie adaptacyjne (DCC), które pozwala zmienić twardość amortyzatorów w 15-stopniowym zakresie, oraz możliwość ustawienia profilu jazdy za pomocą funkcji Cupra Drive Profile.

Czytaj też:
W Polsce dla Grupy Volkswagen to był trudny rok. Jednak jeden typ aut zyskał na popularności
Czytaj też:
Nowa oferta dla tych, którzy nie chcą leasingu i kredytu. Seaty i Cupry w najmie długoterminowym

Źródło: Cupra