Volkswagen przyspiesza budowę sieci szybkich stacji ładowania dla wszystkich. Ma już 15 tys. punktów

Volkswagen przyspiesza budowę sieci szybkich stacji ładowania dla wszystkich. Ma już 15 tys. punktów

Ładowarka Volkswagena
Ładowarka Volkswagena Źródło: VW
Do końca tego roku sieć szybkich ładowarek Volkswagena ma liczyć 25 tys. punktów. Niemiecka firma zamierza współtworzyć infrastrukturę nie tylko dla użytkowników własnych aut.

Grupa Volkswagen podsumowała kolejny rok działalności swojej sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych: pod koniec 2022 roku uruchomiona była ponad jedna trzecia z 45 tys. punktów ładowania o dużej mocy (do 350 kW), które firma planuje zainstalować.

25 tys. stacji jeszcze w tym roku

Podczas Power Day 2021 Grupa ogłosiła swój plan, który przewiduje, że stanie się ona pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który w ramach sojuszu z partnerami stworzy globalną sieć punktów ładowania o dużej mocy, z której będą mogły korzystać wszystkie pojazdy elektryczne. W ramach tego planu do końca 2023 w Europie ma działać około 10 tys. punktów szybkiego ładowania i do 25 tys. na całym świecie.

Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i prezes zarządu spółki Volkswagen Group Components, powiedział: – Uważamy, że ładowanie jest nie tylko jednym z warunków rozwoju elektromobilności, lecz także strategicznym obszarem biznesowym o wysokim potencjale w przyszłości. Dlatego zamierzamy go jeszcze bardziej rozbudować.

Rozbudowa we współpracy z innymi firmami

Punkty szybkiego ładowania w Europie są instalowane częściowo z pomocą Ionity, spółki joint venture, w której uczestniczą marki Grupy – Audi i Volkswagen Samochody Osobowe, a także Porsche. W ubiegłym roku Grupa ogłosiła również stworzenie we Włoszech spółki Ewiva wraz z Enel X Way, podmiotem z Grupy Enel. Volkswagen instaluje również punkty szybkiego ładowania w ramach partnerstwa z BP i Iberdrolą. Współpracując z BP, Grupa planuje zainstalować około 8000 punktów szybkiego ładowania w całej Europie. Sieć ta jest wyposażana m.in. w stacje szybkiego ładowania Flexpole produkowane przez Volkswagen Group Components. Grupa współpracuje z firmą Iberdrola w celu pokrycia głównych arterii komunikacyjnych w Hiszpanii.

W Stanach Zjednoczonych rozbudową infrastruktury elektrycznej Grupy zajmie się Electrify America, największa publiczna sieć szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. W Chinach prace te wykonuje spółka joint venture CAMS. Jak zapowiedziano podczas Power Day, Volkswagen i jego partnerzy planują rozbudowę sieci do 45 tys. punktów ładowania o dużej mocy do 2025 roku: 18 tys. w Europie, 10 tys. w Ameryce Północnej i 17 tys. w Chinach.

Czytaj też:
To najszybsze ładowarki w Polsce. Powstają w centrach miast, Warszawa dostała swoją
Czytaj też:
Ford daje dodatkową ochronę pogwarancyjną na swój bestsellerowy model