Grupa Volkswagen podsumowała kolejny rok działalności swojej sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych: pod koniec 2022 roku uruchomiona była ponad jedna trzecia z 45 tys. punktów ładowania o dużej mocy (do 350 kW), które firma planuje zainstalować.
25 tys. stacji jeszcze w tym roku
Podczas Power Day 2021 Grupa ogłosiła swój plan, który przewiduje, że stanie się ona pierwszym międzynarodowym producentem samochodów, który w ramach sojuszu z partnerami stworzy globalną sieć punktów ładowania o dużej mocy, z której będą mogły korzystać wszystkie pojazdy elektryczne. W ramach tego planu do końca 2023 w Europie ma działać około 10 tys. punktów szybkiego ładowania i do 25 tys. na całym świecie.
Thomas Schmall, członek zarządu Grupy Volkswagen ds. technologii i prezes zarządu spółki Volkswagen Group Components, powiedział: – Uważamy, że ładowanie jest nie tylko jednym z warunków rozwoju elektromobilności, lecz także strategicznym obszarem biznesowym o wysokim potencjale w przyszłości. Dlatego zamierzamy go jeszcze bardziej rozbudować.
Rozbudowa we współpracy z innymi firmami
Punkty szybkiego ładowania w Europie są instalowane częściowo z pomocą Ionity, spółki joint venture, w której uczestniczą marki Grupy – Audi i Volkswagen Samochody Osobowe, a także Porsche. W ubiegłym roku Grupa ogłosiła również stworzenie we Włoszech spółki Ewiva wraz z Enel X Way, podmiotem z Grupy Enel. Volkswagen instaluje również punkty szybkiego ładowania w ramach partnerstwa z BP i Iberdrolą. Współpracując z BP, Grupa planuje zainstalować około 8000 punktów szybkiego ładowania w całej Europie. Sieć ta jest wyposażana m.in. w stacje szybkiego ładowania Flexpole produkowane przez Volkswagen Group Components. Grupa współpracuje z firmą Iberdrola w celu pokrycia głównych arterii komunikacyjnych w Hiszpanii.
W Stanach Zjednoczonych rozbudową infrastruktury elektrycznej Grupy zajmie się Electrify America, największa publiczna sieć szybkiego ładowania w Ameryce Północnej. W Chinach prace te wykonuje spółka joint venture CAMS. Jak zapowiedziano podczas Power Day, Volkswagen i jego partnerzy planują rozbudowę sieci do 45 tys. punktów ładowania o dużej mocy do 2025 roku: 18 tys. w Europie, 10 tys. w Ameryce Północnej i 17 tys. w Chinach.
Czytaj też:
To najszybsze ładowarki w Polsce. Powstają w centrach miast, Warszawa dostała swojąCzytaj też:
Ford daje dodatkową ochronę pogwarancyjną na swój bestsellerowy model