Nowa Corolla to odświeżona i udoskonalona wersja 12 generacji modelu, który w Europie jest drugim najpopularniejszym samochodem segmentu C, a w Polsce od dwóch lat jest liderem rynku aut osobowych. Wraz z faceliftingiem Corolla zyskuje piątą generację technologii hybrydowej – zelektryfikowane napędy z silnikiem 1.8 oraz 2.0 są mocniejsze i bardziej dynamiczne, a jednocześnie bardziej wydajne od poprzedników.
Nowy model jest standardowo wyposażony w najnowszy system multimedialny o szybszym działaniu i większej funkcjonalności oraz w nowy cyfrowy kokpit o szerokich możliwościach konfiguracji, wyświetlany na 12,3-calowym ekranie na tablicy wskaźników.
Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy. Dzięki wyposażeniu samochodu w nowy moduł komunikacyjny z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem, technologie bezpieczeństwa, multimediów i łączności będą za zgodą kierowcy otrzymywały aktualizacje online. Odświeżoną stylistykę nadwozia i wnętrza podkreślają nowe światła, wzory kół, tapicerki i kompozycje kolorystyczne.
Nowa Corolla po faceliftingu trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.
Nowy napęd hybrydowy 5 generacji
Wraz z faceliftingiem Corolla zyskuje zupełnie nową technologię hybrydową piątej generacji. Podobnie jak w poprzednim modelu, gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe do wyboru – z silnikiem benzynowym 1,8 l oraz mocniejszy z silnikiem benzynowym 2,0 l. W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym zyskały większą moc i lepsze osiągi przy większej wydajności. Modyfikacje objęły nową jednostkę sterującą PCU i udoskonaloną przekładnię elektryczną, mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmienioną charakterystykę pracy napędu.
Większa dynamika i wydajność
Moc hybrydowego układu napędowego 1.8 wzrosła do 140 KM. Corolla z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej od poprzednika. Emisja CO2 spadła o 2 g/km i wynosi 100 g/km. Maksymalna moc napędu hybrydowego 2.0 również jest większa i wynosi 196 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,4 s, o pół sekundy mniej niż w poprzednim modelu. Corolla Hybrid 2.0 generuje 98 g/km CO2.
Litowo-jonowa bateria trakcyjna
Nowa bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna niż ta, która była wcześniej stosowana w Corolli. Jej moc wyjściowa wzrosła o 14 proc. przy masie mniejszej także o 14 proc. Jest także trwalsza od poprzedniej i pracuje ciszej dzięki nowemu systemowi chłodzenia. Dzięki kompaktowym wymiarom całkowicie mieści się pod tylną kanapą, nie ingerując w przestrzeń bagażnika.
Systemy wsparcia kierowcy
Zestaw systemów Toyota T-Mate należy do standardowego wyposażenia Corolli i zawiera m.in. najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania.
Działanie Toyota Safety Sense 3 generacji opiera się na współpracy kamery zamontowanej na górze przedniej szyby i radaru nad przednim grillem. Nowa kamera ma dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia, a jej skuteczność wspierają technologie Głębokich Sieci Neuronowych oraz Motion 3D, która pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe. Dzięki nim kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie. System wcześniej wykrywa obiekty na drodze i uwzględnia więcej potencjalnych zagrożeń, w tym motocyklistów, a także ściany, barierki i krawężniki.
Udoskonalony system Toyota Safety Sense
Dzięki większym możliwościom kamery i radaru układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) otrzymał nowe funkcje, obejmujące większą liczbę różnych sytuacji na drodze, w tym ryzyko zderzenia czołowego.
Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje ruch na dwóch przeciwległych pasach. Zareaguje także na rowerzystów i samochody włączające się nagle do ruchu z boku.
Udoskonalone wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia pomaga utrzymać samochód w granicach pasa ruchu podczas omijania pieszego, rowerzysty, zaparkowanego samochodu, a teraz także motocyklisty. Nowy system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach zapobiega skutkom przypadkowego wciśnięcia pedału gazu podczas wolnej jazdy.
System multimedialny Toyota Smart Connect
Nowy system Toyota Smart Connect wykorzystuje 8-calowy ekran dotykowy z fizycznymi przyciskami do obsługi często używanych funkcji – sterowania klimatyzacją oraz włączania i wyłączania dźwięku. Nawigacja online z bezpłatną czteroletnią transmisją danych na bieżąco udostępnia informacje o ruchu drogowym i zdarzeniach na drodze, aby kierowca mógł w każdej chwili zoptymalizować wytyczoną trasę. System multimedialny został wyposażony także w Inteligentnego Asystenta Głosowego i integrację ze smartfonem przez Apple CarPlay (bezprzewodowo) oraz Android Auto (przewodowo).
Digital Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem
Standardem we wszystkich wersjach Corolli jest nowy Digital Cockpit – cyfrowe zegary na 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Układ elementów na ekranie można zmieniać w zależności od priorytetów kierowcy, dostosowując m.in. liczbę zegarów oraz rodzaj wyświetlanych informacji w każdej sekcji. Do wyboru są również różne layouty graficzne: Codzienna, Inteligentna, Solidna i Sportowa. Zmiany na ekranie są łatwe do wprowadzenia za pomocą przełączników na kierownicy.
Toyota Corolla GR Sport
Wraz z faceliftingiem Corolla Hatchback oraz TS Kombi otrzymuje odświeżoną wersję GR Sport. Ma nowe, 18-calowe, polerowane felgi aluminiowe oraz nowy wygląd tylnego zderzaka i osłony podwozia. Podgrzewane, sportowe fotele otrzymały nową czarną skórzano-materiałową tapicerkę z kontrastującymi jasnoszarymi wstawkami i z logo GR wytłoczonym na zagłówkach. Logo GR pojawiło się również na przycisku Start.
Czytaj też:
Kultowe Toyoty Corolle AE86 z bezemisyjnymi napędami. Niezwykły projekt Gazoo RacingCzytaj też:
Toyota zaskoczy w tym roku. Najważniejsze nowości w gamie Japończyków