Nowa Toyota Corolla na 2023 rok. Odświeżona stylistyka, lepsze osiągi i nowocześniejsze technologie

Nowa Toyota Corolla na 2023 rok. Odświeżona stylistyka, lepsze osiągi i nowocześniejsze technologie

Toyota Corolla 2023
Toyota Corolla 2023 Źródło:Toyota
Toyota zaprezentowała nową odsłonę Corolli 12 generacji. Najpopularniejszy samochód świata ma dwa nowe napędy hybrydowe piątej generacji, które zapewniają większą moc, lepsze osiągi i wrażenia z jazdy. To nie koniec nowości.

Nowa Corolla to odświeżona i udoskonalona wersja 12 generacji modelu, który w Europie jest drugim najpopularniejszym samochodem segmentu C, a w Polsce od dwóch lat jest liderem rynku aut osobowych. Wraz z faceliftingiem Corolla zyskuje piątą generację technologii hybrydowej – zelektryfikowane napędy z silnikiem 1.8 oraz 2.0 są mocniejsze i bardziej dynamiczne, a jednocześnie bardziej wydajne od poprzedników.

Nowy model jest standardowo wyposażony w najnowszy system multimedialny o szybszym działaniu i większej funkcjonalności oraz w nowy cyfrowy kokpit o szerokich możliwościach konfiguracji, wyświetlany na 12,3-calowym ekranie na tablicy wskaźników.

Corolla 2023 jest wyposażona w zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota T-Mate, który łączy najnowszą generację pakietu Toyota Safety Sense z innymi systemami wspomagania jazdy. Dzięki wyposażeniu samochodu w nowy moduł komunikacyjny z kartą SIM, który zapewnia stałe połączenie z internetem, technologie bezpieczeństwa, multimediów i łączności będą za zgodą kierowcy otrzymywały aktualizacje online. Odświeżoną stylistykę nadwozia i wnętrza podkreślają nowe światła, wzory kół, tapicerki i kompozycje kolorystyczne.

Toyota Corolla 2023

Nowa Corolla po faceliftingu trafi do sprzedaży w Europie w pierwszym kwartale 2023 roku.

Nowy napęd hybrydowy 5 generacji

Wraz z faceliftingiem Corolla zyskuje zupełnie nową technologię hybrydową piątej generacji. Podobnie jak w poprzednim modelu, gama napędów obejmuje dwa układy hybrydowe do wyboru – z silnikiem benzynowym 1,8 l oraz mocniejszy z silnikiem benzynowym 2,0 l. W obu układach wprowadzono znaczące zmiany, dzięki którym zyskały większą moc i lepsze osiągi przy większej wydajności. Modyfikacje objęły nową jednostkę sterującą PCU i udoskonaloną przekładnię elektryczną, mocniejszą baterię litowo-jonową oraz zmienioną charakterystykę pracy napędu.

Większa dynamika i wydajność

Toyota Corolla 2023

Moc hybrydowego układu napędowego 1.8 wzrosła do 140 KM. Corolla z tym napędem rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej od poprzednika. Emisja CO2 spadła o 2 g/km i wynosi 100 g/km. Maksymalna moc napędu hybrydowego 2.0 również jest większa i wynosi 196 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km wynosi 7,4 s, o pół sekundy mniej niż w poprzednim modelu. Corolla Hybrid 2.0 generuje 98 g/km CO2.

Litowo-jonowa bateria trakcyjna

Toyota Corolla 2023

Nowa bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna niż ta, która była wcześniej stosowana w Corolli. Jej moc wyjściowa wzrosła o 14 proc. przy masie mniejszej także o 14 proc. Jest także trwalsza od poprzedniej i pracuje ciszej dzięki nowemu systemowi chłodzenia. Dzięki kompaktowym wymiarom całkowicie mieści się pod tylną kanapą, nie ingerując w przestrzeń bagażnika.

Systemy wsparcia kierowcy

Zestaw systemów Toyota T-Mate należy do standardowego wyposażenia Corolli i zawiera m.in. najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense oraz inne systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania.

Działanie Toyota Safety Sense 3 generacji opiera się na współpracy kamery zamontowanej na górze przedniej szyby i radaru nad przednim grillem. Nowa kamera ma dwukrotnie większy zasięg i szerszy kąt widzenia, a jej skuteczność wspierają technologie Głębokich Sieci Neuronowych oraz Motion 3D, która pozwala rozpoznawać obiekty trójwymiarowe. Dzięki nim kamera ma większe możliwości monitorowania otoczenia, lepiej rozpoznaje linie na jezdni i jej krawędzie. System wcześniej wykrywa obiekty na drodze i uwzględnia więcej potencjalnych zagrożeń, w tym motocyklistów, a także ściany, barierki i krawężniki.

Udoskonalony system Toyota Safety Sense

Toyota Corolla 2023

Dzięki większym możliwościom kamery i radaru układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) otrzymał nowe funkcje, obejmujące większą liczbę różnych sytuacji na drodze, w tym ryzyko zderzenia czołowego.

Układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach monitoruje ruch na dwóch przeciwległych pasach. Zareaguje także na rowerzystów i samochody włączające się nagle do ruchu z boku.

Udoskonalone wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia pomaga utrzymać samochód w granicach pasa ruchu podczas omijania pieszego, rowerzysty, zaparkowanego samochodu, a teraz także motocyklisty. Nowy system ograniczania przyspieszania przy małych prędkościach zapobiega skutkom przypadkowego wciśnięcia pedału gazu podczas wolnej jazdy.

System multimedialny Toyota Smart Connect

Toyota Corolla 2023

Nowy system Toyota Smart Connect wykorzystuje 8-calowy ekran dotykowy z fizycznymi przyciskami do obsługi często używanych funkcji – sterowania klimatyzacją oraz włączania i wyłączania dźwięku. Nawigacja online z bezpłatną czteroletnią transmisją danych na bieżąco udostępnia informacje o ruchu drogowym i zdarzeniach na drodze, aby kierowca mógł w każdej chwili zoptymalizować wytyczoną trasę. System multimedialny został wyposażony także w Inteligentnego Asystenta Głosowego i integrację ze smartfonem przez Apple CarPlay (bezprzewodowo) oraz Android Auto (przewodowo).

Digital Cockpit z 12,3-calowym wyświetlaczem

Standardem we wszystkich wersjach Corolli jest nowy Digital Cockpit – cyfrowe zegary na 12,3-calowym cyfrowym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Układ elementów na ekranie można zmieniać w zależności od priorytetów kierowcy, dostosowując m.in. liczbę zegarów oraz rodzaj wyświetlanych informacji w każdej sekcji. Do wyboru są również różne layouty graficzne: Codzienna, Inteligentna, Solidna i Sportowa. Zmiany na ekranie są łatwe do wprowadzenia za pomocą przełączników na kierownicy.

Toyota Corolla GR Sport

Wraz z faceliftingiem Corolla Hatchback oraz TS Kombi otrzymuje odświeżoną wersję GR Sport. Ma nowe, 18-calowe, polerowane felgi aluminiowe oraz nowy wygląd tylnego zderzaka i osłony podwozia. Podgrzewane, sportowe fotele otrzymały nową czarną skórzano-materiałową tapicerkę z kontrastującymi jasnoszarymi wstawkami i z logo GR wytłoczonym na zagłówkach. Logo GR pojawiło się również na przycisku Start.

Czytaj też:
Kultowe Toyoty Corolle AE86 z bezemisyjnymi napędami. Niezwykły projekt Gazoo Racing
Czytaj też:
Toyota zaskoczy w tym roku. Najważniejsze nowości w gamie Japończyków

Źródło: Toyota