Zgodnie z założeniami Nissan Ambition 2030, czyli długofalowej wizji marki ogłoszonej w 2021 roku, firma Nissan Motor „zapowiedziała nowe inicjatywy w ramach strategii elektryfikacji”.
Jak czytamy, Nissan będzie kontynuował działania mające na celu zwiększanie dostępności samochodów elektrycznych i z napędem e-Power, aby zaspokoić potrzeby poszczególnych rynków, poprawić konkurencyjność swoich działań w zakresie rozwoju i produkcji w skali globalnej oraz przyspieszyć realizację strategii elektryfikacji pod kątem osiągnięcia celów określonych w programie Nissan Ambition 2030.
19 elektryków zamiast 15
W ramach strategii Nissan Ambition 2030 firma zapowiedziała wcześniej premiery 23 zelektryfikowanych pojazdów do 2030 roku, w tym 15 modeli elektrycznych. Jednak zmiany potrzeb klientów i otoczenia biznesowego spowodowały przyspieszenie tempa elektryfikacji oferty Nissana.
Nowości będzie więc więcej. Do roku obrotowego 2030 ma to być 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. W rezultacie udział pojazdów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym marek Nissan i Infiniti do roku 2030 ma wzrosnąć do ponad 55 proc. w skali globalnej, a nie do 50 proc., jak prognozowano wcześniej.
Wzrost procentowego udziału pojazdów zelektryfikowanych
Najnowsze prognozy Nissana na 2026 rok, dotyczące udziału samochodów zelektryfikowanych w miksie sprzedażowym firmy na największych rynkach, przedstawiają się następująco:
-
Europa: 98 proc. (poprzednia prognoza: 75 proc.)
-
Japonia: 58 proc. (poprzednio 55 proc.)
-
Chiny: 35 proc. (poprzednio 40 proc.)
-
USA: 40 proc. (tylko samochody elektryczne; do roku obrotowego 2030)
Oznacza to zwiększenie udziału samochodów zelektryfikowanych w strukturze sprzedaży do roku obrotowego 2026 z 40 proc. planowanych na etapie ogłaszania wizji do ponad 44 proc. W reakcji na błyskawiczne zmiany na rynku chińskim Nissan planuje wprowadzić w 2024 r. pojazd zaprojektowany specjalnie dla tamtejszego klienta. W Europie Nissan będzie kontynuować realizację ogólnego planu elektryfikacji i jednocześnie zacieśniać współpracę w ramach Aliansu (Renault-Nissan-Mitsubishi).
Czytaj też:
Ranking niezawodności zdominował jeden producent samochodów. Głosowali konsumenciCzytaj też:
Nissan wznawia przyjmowanie zamówień na swojego SUV-a. Gwarantuje też niezmienność ceny