Toyota Prius piątej generacji debiutuje w Europie wyłącznie z napędem plug-in hybrid, opartym na najnowszej technologii hybrydowej. Jest to najbardziej dynamiczny model w historii Priusa – auto o mocy 223 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 s. W elektrycznym trybie EV ma zasięg wynoszący 72-86 km wg WLTP (w zależności od wersji).
Trzy wersje w Polsce
Prius 2023 będzie dostępny w Polsce w trzech wersjach – Comfort, Prestige i Executive. Jego średnie zużycie paliwa wg WLTP wynosi od 0,5 l/100 km dla podstawowej wersji Comfort i od 0,7 l/100 km dla pozostałych konfiguracji, a średnia emisja CO2 odpowiednio od 11 i 16 g/100 km.
Prius Comfort od 200 tys. zł
W podstawowej odmianie Comfort auto kosztuje 199 900 zł i otrzymuje m.in. najnowsze systemy bezpieczeństwa czynnego T-MATE z aktualizacjami online, system multimedialny Toyota Smart Connect z kolorowym ekranem dotykowym 12,3", asystentem głosowym i nawigacją online, światła LED, felgi aluminiowe, podgrzewane przednie fotele i elektryczną regulację fotela kierowcy.
Prius Prestige i adaptacyjne światła drogowe
Wersja Prestige w cenie 211 900 zł zawiera m.in. cyfrowe lusterko wsteczne, elektrycznie unoszone drzwi bagażnika, listwy LED w tylnych światłach, większe koła aluminiowe i podgrzewanie kierownicy. Atutem tej konfiguracji są nowoczesne światła matrycowe w technologii LED z systemem adaptacyjnych świateł drogowych (AHS). Technologia ta automatycznie przełącza światła drogowe na mijania oraz reguluje kształt snopa światła w sposób gwarantujący optymalne oświetlenie drogi bez oślepiania kierowców innych pojazdów. Priusa Prestige można dodatkowo doposażyć w panoramiczny szklany dach za 3 500 zł.
Prius Executive i dach fotowoltaiczny
Cena nowego Priusa Executive wynosi 239 900 zł. W tej konfiguracji model zyskuje m.in. monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, wentylację przednich foteli i pamięć ustawień fotela kierowcy i zaawansowanego asystenta parkowania Toyota Teammate. Najwyższą wersję Priusa wyróżnia także dach z panelami fotowoltaicznymi, który może ładować baterię czystą energią i wydłużyć zasięg auta w trybie EV maksymalnie o 8,7 km każdego dnia.
Hybryda plug-in ładowana z trzech źródeł
Nowy model Priusa został zaprojektowany na platformie GA-C w udoskonalonej architekturze TNGA drugiej generacji, lżejszej i sztywniejszej od poprzedniej. Nowe nadwozie liftback jest nieco krótsze i niższe, ale szersze i ma większy rozstaw osi. Napęd hybrydowy piątej generacji również zaprojektowano w technologii TNGA. Jego konstrukcja opiera się na 152-konnym silniku benzynowym 2.0 oraz elektrycznym silniku o mocy 163 KM, zasilanym nową, bardziej pojemną baterią litowo-jonową 13,6 kWh, która czerpie energię z trzech źródeł – zewnętrznego zasilania z sieci energetycznej, hamowania rekuperacyjnego oraz solarnego dachu. Ładowanie do pełna przy użyciu ładowarki 3,5 kW trwa 4 godziny.
Toyota rozpocznie przyjmowanie rezerwacji online na nowego Priusa 27 marca 2023 roku.
Czytaj też:
Toyota zaskoczy w tym roku. Najważniejsze nowości w gamie JapończykówCzytaj też:
Oto 20 najtrwalszych modeli samochodówCzytaj też:
Najtrwalsze samochody świata? Jedna marka zdominowała rankingCzytaj też:
Zależy ci na niezawodnym aucie? Jest nowy ranking Consumer Reports
Toyota Prius Plug-In Hybrid