Nowa hybrydowa Mazda rozbita przez Euro NCAP. Jak sobie poradziła?

Nowa hybrydowa Mazda rozbita przez Euro NCAP. Jak sobie poradziła?

Mazda MX-30 R-EV
Mazda MX-30 R-EVŹródło:Mazda
Hybrydowa Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV otrzymała maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. Doskonałe wyniki pierwszej elektrycznej Mazdy MX-30 e-Skyactiv EV testowanej w 2020 roku teraz oficjalnie dotyczą także jej nowej wersji – hybrydy typu plug-in.

Hybrydowa Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV to samochód łączący atrybuty napędu czysto elektrycznego i szeregowej hybrydy. Właśnie otrzymała maksymalną notę pięciu gwiazdek w testach Euro NCAP. D

Obie wersje MX-30 uzyskały doskonałe wyniki we wszystkich czterech kategoriach testów Euro NCAP: Bezpieczeństwa Dorosłych Pasażerów – 91 proc., Bezpieczeństwa Dzieci – 87 proc., Bezpieczeństwa Pieszych – 68 proc. i Systemów Bezpieczeństwa – 73 proc.

Ponadto oba modele otrzymały maksymalne noty w testach symulujących zderzenia boczne, a także maksymalne oceny za wyniki testu zabezpieczenia dzieci w wieku 6 i 10 lat podczas symulacji zderzeń czołowego i bocznego.

Pierwsze auto w nowej serii testów

MX-30 była pierwszą Mazdą, która uzyskała ogólną pięciogwiazdkową notę w ramach nowych, bardziej rygorystycznych zasad testów zderzeniowych Euro NCAP 2020. Klasyfikacja na rok 2020 wprowadzała większy nacisk na ochronę pasażerów i lepszą ochronę po zderzeniu oraz promują najnowsze zaawansowane technologie systemów wspomagania kierowcy.

Dodajmy, że nowy szeregowy układ hybrydowy typu plug-in Mazdy oferuje klientom te same korzyści, co całkowicie elektryczna MX-30, a jednocześnie umożliwia nowe sposoby wykorzystania samochodu jako pojazdu elektrycznego z napędem akumulatorowym. Dzięki akumulatorowi o pojemności 17,8 kWh, układ e-Skyactiv R-EV daje zasięg 85 km, gdy korzysta z napędu czysto elektrycznego. Wykorzystując unikatową dla Mazdy technologię silnika Wankla, całkowicie nowa jednowirnikowa jednostka benzynowa o pojemności 830 cm3 działa jako generator energii elektrycznej, umożliwiając jazdę na dłuższych dystansach bez obaw o zasięg lub konieczność ładowania. Silnik Wankla nie posiada mechanicznego przełożenia na koła, działa po prostu jako generator, dzięki czemu MX-30 e-Skyactiv R-EV zawsze napędzana jest przez silnik elektryczny, co zapewnia identyczne wrażenia z jazdy, jak w modelu czysto elektrycznym.

Czytaj też:
Takich aut szukają w Polsce kobiety. Benzynowe SUV-y na czele
Czytaj też:
Do kupienia jest Mazda, którą Hanka Mostowiak z „M jak miłość” wjechała w kartony
Czytaj też:
Polacy uwielbiają to auto. Mazda 6 w nowej odsłonie na 2023 r.

Źródło: Mazda, Euro NCAP