Ford zaprezentował nowego, w pełni elektrycznego Explorera. To pojazd na prąd, łączący niemiecką wiedzę inżynierską z efektownym amerykańskim stylem. Explorer jest pierwszym z linii europejskich modeli elektrycznych Forda. To średniej wielkości crossover, zapewniający miejsce dla pięciu osób.
Samochód został zaprojektowany i będzie produkowany w Niemczech. Do wyposażenia należy duży, 15-calowy ruchomy wyświetlacz dotykowy SYNC Move i w pełni skomunikowany system informacyjno-rozrywkowy, zarządzający systemem audio, przystosowanym do warunków przestrzennych wnętrza modelu. Explorer zapewnia też bezprzewodową integrację z aplikacjami smartfonów, a kierowcy są wspierani przez zaawansowane systemy asystujące.
Nowoczesne wyposażenie
Design modelu zaprojektowany został z myślą o aktywnym trybie życia. Przestrzeń bagażowa oferuje pojemność około 470 litrów. 17-litrowa konsola między kierowcą a pasażerem może pomieścić nawet 15-calowy laptop. Nowy standard komfortu wyznaczają także ukryta za dużym ekranem skrytka na drobiazgi i system bezdotykowego otwierania bagażnika.
W środku znajdziemy wyprofilowane sportowe fotele czy ciekawie zaprojektowany soundbar, które zwykle są bardziej typowe dla modeli koncepcyjnych, niż seryjnych pojazdów rodzinnych. Z nowoczesną estetyką modelu idzie w parze zdolność szybkiego naładowania akumulatora prądem stałym od 10 do 80 procent pojemności w ciągu 25 minut i dostęp do końca przyszłego roku do 500 tys. publicznych punktów ładowania w całej Europie.
Pierwszy w Europie
Nowy, w pełni elektryczny Explorer jest pierwszym seryjnym elektrycznym modelem Forda, stworzonym w nowym Centrum Produkcji Samochodów Elektrycznych Forda w Kolonii, w Niemczech. Ford planuje wprowadzić w Europie do roku 2030 kompletną gamę w pełni elektrycznych modeli osobowych.
Ładowanie akumulatora trakcyjnego powinno przebiegać szybko i bezproblemowo. Przy korzystaniu z nawigacji system może pomóc w wyszukaniu najbardziej dogodnych punktów ładowania na trasie. Ładowanie w domu można zaplanować tak, aby oszczędzać dzięki korzystnym taryfom energii w porach, kiedy prąd jest tańszy, a także wstępnie ogrzewać kabinę i uzyskać 100 proc. poziom naładowania przed porannym wyjazdem.
Explorer dostępny jest w wersji napędzanej na tylną oś oraz na wszystkie koła. Specyfikacja standardowa obejmuje podgrzewane przednie fotele i kierownicę, fotel kierowcy z funkcją masażu oraz dwustrefową klimatyzację. Dostęp do wnętrza samochodu jest łatwy za sprawą standardowego systemu bezkluczykowego otwierania drzwi. Do przestrzeni bagażowej dostaniemy się z rękami pełnymi na przykład sprzętu sportowego, dzięki zastosowaniu systemu bezdotykowego otwierania klapy – prostym ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
Cennik od 45 tys. euro
Systemy wspomagania kierowcy obejmują – po raz pierwszy w europejskim modelu Forda – asystenta zmiany pasa ruchu, który przejmuje bezpieczną zmianę pasa ruchu po uruchomieniu kierunkowskazu oraz asystenta bezpiecznego opuszczania wnętrza, który przed otwarciem drzwi ostrzega o zbliżającym się jednośladzie lub innym pojeździe.
Nowego, w pełni elektrycznego Explorera, oferowanego w dwóch wersjach wyposażenia – Explorer i Explorer Premium – będzie można zamawiać pod koniec tego roku, a przewidywane ceny rozpoczynają się poniżej 45 tys. euro. Rezerwacje są już otwarte na oficjalnych stronach Forda w Europie.
Czytaj też:
Ford triumfuje: Elektryczny Transit awansował na pierwsze miejsceCzytaj też:
Ford Puma ST w nowej wersji. Ma więcej mocy, lepszy automat i dużo więcej
Ford Explorer Electric