Mercedesy-AMG GLA i GLB już po faceliftingu. Oto najważniejsze zmiany

Mercedesy-AMG GLA i GLB już po faceliftingu. Oto najważniejsze zmiany

Mercedes-AMG GLA
Mercedes-AMG GLA Źródło: Mercedes-Benz
Kompaktowe SUV-y Mercedesa-AMG przeszły facelifting, który przyniósł szereg innowacji w połączeniu z poszerzonym zakresem standardowego wyposażenia. Akcent wizualny stanowią nowo stylizowany przedni pas z logo AMG oraz odświeżone sygnatury świateł z przodu i z tyłu.

Jednostka GLA 35 4MATIC oraz GLB 35 4MATIC korzysta teraz z rozrusznika zespolonego z alternatorem z napędem pasowym (RSG) i dodatkowej 48-woltowej pokładowej instalacji elektrycznej. Druga generacja RSG funkcjonuje jako łagodna (miękka) hybryda i oprócz tymczasowego zwiększenia mocy o 10 kW (14 KM) umożliwia realizację funkcji zwiększających efektywność, takich jak żeglowanie i rekuperacja. Technika 48 V poprawia również komfort – działanie systemu Start/Stop oraz funkcji jazdy wybiegiem są ledwo zauważalne.

4-cylindrowy silnik turbo o pojemności 2,0 litrów, mocy 225 kW (306 KM) i wysokim momencie obrotowym napędza wszystkie cztery koła za pośrednictwem przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT 8G oraz napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi i właściwości jezdne łączą się tu z rozbudowaną gamą trybów jazdy.

Mercedes-AMG GLA

Wnętrze z najnowszą generacją MBUX-a

Standardem w odnowionych GLA i GLB jest najnowsza generacja kierownicy AMG Performance. Przyciski na kierownicy AMG mają przejrzyste wyświetlacze oraz intuicyjną obsługę. Kierowca ma dostęp do ważnych funkcji i wszystkich programów jazdy bez odrywania rąk od wieńca.

Również system informacyjno-rozrywkowy MBUX debiutuje w nowej odsłonie, z charakterystycznym dla AMG wyglądem interfejsu oraz rozszerzonymi funkcjami. Apple Car Play i Android Auto można połączyć bezprzewodowo. Możliwości łączności poszerzają wyższa moc ładowania USB oraz dodatkowy port USB-C.

Kompaktowe SUV-y Mercedes-Benz otrzymują też szereg udoskonalonych systemów wspomagających kierowcę, takich jak Aktywny asystent pasa ruchu, który poprawia komfort jazdy poprzez interwencje w układzie kierowniczym zamiast aktywacji systemu ESP. Następna generacja pakietu parkowania obsługuje parkowanie równoległe i oferuje wizualizację 360° za pomocą obrazów 3D.

Mercedes-AMG GLA

Nowe opcje dla wszystkich wariantów

Dla GLA i GLB od AMG zarezerwowano nowe wzory obręczy kół z lekkich stopów, w tym 19-calowe felgi z dziesięcioma ramionami w kolorze matowoczarnym oraz 20-calowe obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami, również utrzymane w matowej czerni.

Mercedes-AMG GLA

Jest też nowa tapicerka standardowych foteli sportowych lub siedzeń AMG Performance (dostępnych jako opcja dla GLA. To połączenie syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Microcut, które można teraz zamówić także w kolorze brąz bahia. Z kolei tapicerka Artico debiutuje w nowym odcieniu szarości szałwii, a skórzane obicia są po raz pierwszy dostępne w kombinacji kolorów czerwonego i czarnego. Nowością w gamie elementów wykończeniowych jest brązowe drewno lipowe o otwartych porach.

Źródło: Mercedes-Benz