Oto najpopularniejsze auto miejskie świata. W Polsce również triumfuje

Oto najpopularniejsze auto miejskie świata. W Polsce również triumfuje

Toyota Yaris GR Sport
Toyota Yaris GR Sport Źródło:Toyota
Toyota Yaris zanotowała największą globalną sprzedaż ze wszystkich aut miejskich w 2022 roku. Był to już trzeci rok z rzędu, kiedy Yaris zajął pierwsze miejsce w segmencie.

W 2022 roku Toyota sprzedała na całym świecie 483 175 Yarisów. Był to najlepszy wynik ze wszystkich aut miejskich – aż o 64 proc. wyższy od sprzedaży drugiego najpopularniejszego samochodu tego typu. Yaris awansował na pierwsze miejsce w segmencie B w 2020 roku, kiedy klienci kupili 458 578 egzemplarzy. W 2021 roku jego sprzedaż skoczyła do 540 tysięcy aut, a udział w segmencie do 7,4 proc.

W Polsce Yaris zakończył rok 2022 jako najpopularniejsze miejskie auto i drugi najczęściej wybierany samochód na rynku, zaraz po Corolli. W Europie miejski hatchback był w ubiegłym roku najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty i siódmym najpopularniejszym autem osobowym.

Najpopularniejsze auto miejskie na świecie

Yaris aktualnej, czwartej generacji, który zadebiutował w 2020 roku, został wybrany Europejskim Samochodem Roku 2021. Auto powstało na platformie GA-B, dzięki której zyskało zupełnie nowe proporcje i lepsze właściwości jezdne. Auto z napędem hybrydowym 1.5 o łącznej mocy 116 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 3,8 l/100 km.

Cztery modele Toyoty światowymi liderami w swoich segmentach

Obok Corolli, RAV4 i Yarisa liderem segmentu w 2022 roku była także Toyota Camry, której globalna sprzedaż sięgnęła liczby 669 968 egzemplarzy. Camry utrzymuje pozycję lidera aut średniej wielkości od wielu lat. Sedan Toyoty cieszy się szczególną popularnością w Stanach Zjednoczonych, gdzie w 2022 roku była drugim najpopularniejszym samochodem osobowym, ustępując jedynie RAV4.

Czytaj też:
Tuż przed sezonem. Nowy kamper na bazie Toyoty Proace Verso
Czytaj też:
Toyota wyceniła nowego Priusa. Znamy wysokość rat dla firm i klientów indywidualnych

Źródło: Toyota