Jak czytamy, plan oprze się na zredukowanej i elastycznej strukturze biznesowej, wprowadzonej dzięki uchwalonym do tej pory reformom organizacyjnym. Pozwoli ona na ustanowienie stabilnej bazy przychodów poprzez selekcję i koncentrację zasobów w ramach strategii regionalnej Mitsubishi Motors oraz na kontynuację działalności zmierzającej do poprawy przychodów w całej firmie. Ponadto Mitsubishi Motors osiągnie zrównoważony wzrost dzięki wyższym i stabilnym wydatkom na prace badawczo-rozwojowe oraz wydatkom kapitałowym, które będą obejmowały zwiększone wydatki na elektryfikację, IT i działania new business w proporcji do wydatków ogółem.
Po pierwsze: regionalizacja
W kwestii produktów, Mitsubishi Motors będzie kontynuować prace nad elektromobilnością, będzie też pracować nad osiągnięciem neutralności węglowej. Strategia regionalna firmy zakłada jasne określenie roli każdego regionu, a następnie odpowiednie rozdzielenie zasobów. W kwestii działalności handlowej, oprócz pracy nad rozbudową łańcucha wartości, Mitsubishi Motors podejmie wyzwanie związane ze sferą new business, aby stworzyć nowe przyszłe źródła przychodów. Ponadto firma będzie budować długotrwałe relacje z klientami oparte na zaufaniu dzięki produktom i technologiom.
Główne założenia planu są następujące:
-
Dążenie do osiągnięcia wielkości sprzedaży na poziomie 1,1 mln pojazdów i zysku operacyjnego w wysokości 220 mld jenów (przy marży operacyjnej 7 proc.),
-
Koncentracja zarządzania zasobami w ASEAN / Oceania, zwiększenie wielkości sprzedaży, udziału w rynku i przychodów,
-
Wprowadzenie na rynek w ciągu najbliższych pięciu lat 16 modeli (w tym dziewięciu zelektryfikowanych),
-
Zwiększenie inwestycji o około 30 proc. w ciągu sześciu lat do 2028 r. w porównaniu do ostatnich sześciu lat w zakresie wydatków na badania i rozwój oraz wydatków kapitałowych,
-
Zainwestowanie łącznie 210 miliardów jenów do 2030 roku w podniesienie do 15 GWh sumarycznej pojemności akumulatorów trakcyjnych produkowanych pojazdów,
-
Dalsze wzmocnienie powiązań z Aliansem (Renault-Nissan-Mitsubishi).
Czytaj też:
Oto następca Mitsubishi L200. Na razie jako rajdowe auto koncepcyjneCzytaj też:
Gratka dla fanów rajdów. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Ralliart już w polskich salonach