Bronco oferowany europejskim klientom w ściśle ograniczonej liczbie egzemplarzy jest dostępny w hardkorowym wariancie Outer Banks lub ekstremalnie terenowym Badlands, oba napędzane 2,7-litrowym silnikiem Ford EcoBoost V6, wytwarzającym 335 KM i 563 Nm momentu obrotowego.
Zaawansowane systemy układu napędowego noszą miano G.O.A.T. (Goes Over Any Type of Terrain), jest wśród nich układ przeniesienia napędu na cztery koła z przełożeniami drogowymi i terenowymi, system Trail Control i aż siedem trybów jazdy.
Funkcje auta obejmują zdejmowane drzwi ze schowkami, wbudowane punkty mocowania akcesoriów terenowych oraz bardzo wytrzymałe, łatwe do czyszczenia elementy i powierzchnie, które dobrze sprawdzą się w trudnym, błotnistym terenie.
Nowy Bronco, nawiązujący do oryginału z 1966 roku, czerpie również inspirację z wytrzymałego amerykańskiego pickupa serii F oraz ducha osiągów Forda Mustanga.
Ściśle ograniczona liczba egzemplarzy Bronco First Edition będzie dostępna w specyfikacji Outer Banks lub Badlands. W obu wersjach samochód będą wyróżniały unikalne detale zewnętrzne, wewnętrzna plakietka z numerem egzemplarza oraz opcjonalny zestaw przydatnych akcesoriów, w tym neoprenowe pokrowce na siedzenia, torby do schowków w drzwiach i miękka siatka na dach, w zależności od modelu.
Nowy Bronco, wyróżniający się szerokim wlotem powietrza i znanymi z pierwszej generacji okrągłymi reflektorami, otrzymał kanciaste nadwozie, które zapewnia dobrą widoczność narożników samochodu, co ułatwia poruszanie się w trudnych warunkach terenowych.
Na przednich błotnikach znajdują się również tzw. trail sights – wystające nakładki wskazujące krawędzie nadwozia, które mogą być również wykorzystane jako punkty mocowania o nośności do 68 kg, przydatne w przypadku transportu na bagażniku dachowym dłuższych przedmiotów, takich jak deski surfingowe czy kajaki.
Standardowy, zdejmowany twardy dach (hardtop) posiada tłumiącą dźwięki podsufitkę i dzieli się na cztery panele z przeznaczonymi dla dwóch przednich paneli pokładowymi schowkami. Możliwy jest pełny demontaż czterech drzwi – kierowca może to zrobić za pomocą jednego narzędzia i w ciągu zaledwie ośmiu minut.
Pozbawione ramek okna obniżają masę całych drzwi, dzięki czemu są one na tyle lekkie, aby mógł je zdemontować niemal każdy, niezależnie od siły i postury. Szyte na miarę torby, dostępne dla Bronco Badlands, pozwalają na bezpieczne przechowywanie drzwi w samochodzie, by były gotowe do ponownego montażu w ciągu kilku minut.
Zbudowany z myślą o wytrzymałości
Podwójnie turbodoładowany, wyposażony we wtrysk paliwa do kolektora oraz bezpośredni wtrysk paliwa 2,7-litrowy fordowski benzynowy silnik EcoBoost V6 rozwija moc 335 KM i moment obrotowy 563 Nm. Blok silnika wykonany z żeliwa CGI o zagęszczonym graficie charakteryzuje zwiększona wytrzymałość i sztywność w porównaniu z tradycyjnymi odlewami żeliwnymi o analogicznej masie.
Wyposażeniem standardowym jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Maksymalny wskaźnik przełożenia pełzającego wynoszący aż 64,33:1 przy najniższym przełożeniu terenowym daje Bronco możliwość poruszania się z prędkością 6 km/h przy silniku pracującym przy 2400 obr/min.
Bronco Outer Banks jest wyposażony w elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy.
Bronco Badlands posiada też blokadę przedniego mechanizmu różnicowego i system odłączania przedniego stabilizatora przechyłów, aby zapewnić maksymalną swobodę ruchu pionowego kół w trudnym terenie. Ponadto dwubiegowy elektromechaniczny reduktor z automatycznym trybem pracy może płynnie przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od warunków, pozwalając kierowcy na maksymalną koncentrację na sytuacji przed samochodem.
Zawieszenie terenowe o wysokich parametrach pracy (HOSS) składa się z niezależnych wahaczy ze sprężynami śrubowymi o dużym skoku z przodu, co zmniejsza masę nieresorowaną nawet o 20 procent w porównaniu z konstrukcjami ze sztywną osią, a także poprawia komfort jazdy i zapewnia permanentny kontakt kół z nawierzchnią. Z tyłu standardową konfigurację stanowi zawieszenie pięciowahaczowe, sztywna oś z długoskokowymi sprężynami o zmiennej sztywności i wytrzymałymi amortyzatorami.
Bronco Badlands podwyższa poprzeczkę dzięki zastosowaniu w standardzie wysokiej klasy amortyzatorów Bilstein z zewnętrznymi zbiorniczkami oleju i z charakterystyką tłumienia zależną od ugięcia zawieszenia.
Technika wspierająca każdą przygodę
Centrum układu kontrolującego sprawne poruszanie się na dowolnej nawierzchni jest Terrain Management System, który ułatwia kierowcy wybór stosownego trybu jazdy, pozwalającego najlepiej wykorzystać możliwości samochodu w warunkach, jakie zastał na swojej drodze. Oprócz drogowych trybów jazdy, jak Normalny, Eco, Sport i Śliska nawierzchnia, dedykowane jeździe w stylu G.O.A.T. tryby terenowe obejmują Błoto/koleiny, Piasek, a także Pełzanie i inspirowany wyścigami tryb Baja dla wersji Bronco Badlands.
Chociaż Bronco został zbudowany z myślą o najtrudniejszych warunkach terenowych, ma 8-calowy zestaw wskaźników TFT, który współdziała z 12-calowym centralnym ekranem dotykowym LCD obsługującym system komunikacji i rozrywki najnowszej generacji SYNC 4, który korzysta z bezprzewodowych aktualizacji oprogramowania Power-Up.
Na górnej powierzchni deski rozdzielczej Bronco znalazły się punkty mocowania, dzięki którym klienci mogą zamontować i podłączyć swoje aparaty fotograficzne lub telefony komórkowe dysponujące odpowiednimi złączami zasilania 12V lub USB.
Kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto jest w Bronco standardem, obok systemu dźwiękowego B&O Premium 8 z 10 głośnikami, w tym subwooferem, a dostępna aplikacja FordPass oferuje szybką łączność i integrację z systemem SYNC 4.
Ile kosztuje nowe Bronco? W wersji Bronco Outer Banks to wydatek 419 300 zł, a w wersji Bronco Badlands 440 300 zł.
Czytaj też:
Elektromobilność w Polsce za 7 lat. W 2030 roku kraj będzie wyglądał inaczejCzytaj też:
Dwie nowe wersje Forda Rangera. Bardziej terenowe Wildtrak X i Tremor
Bronco