Nowy E-Transit Courier, dołączający do linii zelektryfikowanych samochodów dostawczych Ford Pro, jest w pełni zintegrowany z platformą oprogramowania i usług zdalnych Ford Pro.
E-Transit Courier jest o 25 procent pojemniejszy, niż w poprzedni model, ma także większą dopuszczalną ładowność i miejsce na dwie europalety.
Wkrótce na rynku
W pełni elektryczny układ napędowy E-Transita Couriera ma silnik o mocy 100 kW i możliwość korzystania tylko z pedału przyspieszenia. Pełne dane dotyczące osiągów i zasięgu zostaną potwierdzone jeszcze przed premierą rynkową w kwietniu 2023 roku.
Ford Pro spodziewa się, że E-Transit Courier będzie popularny wśród klientów, którzy ładują akumulatory w domu, dlatego też Ford Pro Charging posiada funkcję domowego ładowania nocnego (11 kW AC w 5,7 godziny), które można zaplanować z poziomu ekranu dotykowego w pojeździe lub za pomocą oprogramowania zarządzającego procesem ładowania w firmie w ten sposób, by wykorzystać tańszą energię dostępną w godzinach nocnych.
Szybkie ładowanie
Pojazd oferuje możliwość szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 100 kW, co przyspiesza ładowanie z szybkich ładowarek publicznych. Ford oczekuje, że system zwiększy zasięg samochodu o 87 km w ciągu 10 minut od podłączenia do ładowarki, a ładowanie w zakresie 10-80 procent zajmie mniej niż 35 minut. E-Transit Courier otrzyma również roczny bezpłatny dostęp do sieci ładowania Blue Oval Charge Network, która do 2024 roku ma obejmować 500 tys. publicznych ładowarek.
Zwiększona ładowność
Nowa konstrukcja nadwozia E-Transita Couriera oznacza poprawę wszystkich parametrów dotyczących ładowności. Szerokość między tylnymi nadkolami wynosi 1 220 mm, dzięki czemu kompaktowy furgon może po raz pierwszy przewozić dwie europalety. Całkowita objętość przestrzeni ładunkowej wynosi teraz 2,9 m3, czyli o 25 proc. więcej niż w poprzednim modelu. Możliwości furgonu dodatkowo zwiększa nowa funkcja grodzi przelotowej, która umożliwia przewożenie przedmiotów takich jak deski lub rury o długości ponad 2 600 mm. Dopuszczalna ładowność furgonu z napędem w pełni elektrycznym wynosi 700 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy, to 750 kg.
Czytaj też:
Firmy kupują coraz więcej aut. Ważny wskaźnik rośnieCzytaj też:
Ford triumfuje: Elektryczny Transit awansował na pierwsze miejsce
Ford E-Transit Courier