Jak informuje Jeep, modele Wrangler Rubicon zapewniają więcej legendarnych możliwości 4x4 dzięki montowanej fabrycznie wyciągarce Warn o udźwigu 8 tys. funtów, ulepszonemu współczynnikowi pełzania do 100:1 i nowej osi tylnej Dana 44 HD Full Float, dzięki której klienci mogą zmienić koła na większe.
Nowa wersja Willys oferuje większe możliwości dzięki większym i szerszym oponom, większemu prześwitowi, poszerzonym błotnikom oraz ulepszonej trakcji.
Nadwozie Wranglera wyróżnia nowy, siedmioszczelinowy grill, antena stealth zintegrowana z przednią szybą, 10 zupełnie nowych wzorów felg i wiele opcji pozwalających na jazdę pod gołym niebem, w tym ekskluzywny dach Sky One-Touch.
Więcej technologii we wnętrzu
Wnętrze oferuje więcej technologii i sporą ilością praktycznych udogodnień, w tym fotele przednie regulowane elektrycznie w 12 kierunkach, nową deskę rozdzielczą z systemem Uconnect 5 z ekranem dotykowy o przekątnej 12,3” i bezprzewodowymi usługami Apple CarPlay i Android Auto w standardzie.
Wrangler posiada teraz w standardzie kurtyny powietrzne dla pasażerów pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, system ostrzegania przed kolizją z przodu (w wersji Sport S i wyższych) oraz tempomat z funkcją stop (w wersji Sport S i wyższych).
Dwa nowe modele poszerzają gamę Wranglera:
-
Sport S 4xe zapewnia niższą cenę wyjściową najlepiej sprzedającemu się modelowi PHEV w Ameryce.
-
Rubicon X ma oferowane w standardzie 35-calowe koła (2,0- i 3,6-litrowe jednostki napędowe z automatyczną skrzynią biegów), zintegrowaną kamerę terenową i stalowe zderzaki.
W ramach nowości dla roku modelowego 2024, Wrangler 4xe oferuje Jeep 4xe Power Box z czterema gniazdami 120 V o całkowitej mocy wyjściowej 30A, umożliwiający zasilanie urządzeń zewnętrznych z pakietu akumulatorów.
Jeep Wrangler 2024 będzie dostępny w wersjach Sport, Willys, Sahara, High Altitude, Rubicon i Rubicon 392. Ruszyło już zbieranie zamówień, a pierwsze samochody trafią do amerykańskich dealerów Jeepa jeszcze w 2023 roku. Jeep Wrangler 2024 będzie również dostępny na pozostałych rynkach na całym świecie.
Najszersza gama jednostek napędowych
W Stanach Zjednoczonych Jeep Wrangler będzie występował w kilku wersjach, od zelektryfikowanej hybrydy plug-in 4xe zużywającej 49 MPGe do 470-konnego Rubicona 392 z silnikiem V8. Gama 4xe i wyróżniający się osiągami Rubicon 392 występują wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, natomiast silniki benzynowe o pojemności 2,0- i 3,6-litra są dostępne zarówno z sześciostopniową manualną skrzynią biegów, jak i z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
-
2,0-litrowy silnik turbodoładowany PHEV 4xe: moc 375 KM.
-
2,0-litrowy silnik turbodoładowany R-4: moc 270 KM.
-
3,6-litrowy silnik V6: moc 285 KM.
-
6,4-litrowy silnik V8: moc 470 KM.
Czytaj też:
„Polski” Jeep z prestiżową nagrodą. Został najlepszym elektrykiemCzytaj też:
Nowe wersje Jeepa Compassa. Są bardziej terenowe
Nowy Jeep Wrangler 2024