Celem nowego pojazdu jest pobicie rekordu Cobry Jet 1400 w kategorii pojazdów elektrycznych na ćwierć mili, wynoszącego 8,128 sekundy przy prędkości 171,97 mil na godzinę (276,76 km/h).
W czerwcu 2021 Cobrę Jet 1400 poprowadził do rekordu podczas zawodów w Norwalk w stanie Ohio Bob Tasca III. Pojazd, pierwotnie zbudowany we współpracy Ford Performance, MLe Racecars, AEM-EV, Cascadia Motion i Watson Engineering, był już wtedy gotowy na kolejne wyzwanie.
Spore zmiany techniczne
Zespół kierowany przez Ford Performance wrócił do deski kreślarskiej i wprowadził korekty i ulepszenia podwozia, układu napędowego i systemów sterowania. Aby podkreślić rangę tego dzieła, Ford Performance przywrócił słynną nazwę Super Cobra Jet, po raz pierwszy wykorzystaną w Mustangach z roku modelowego 1969, gdzie sygnowano nią udoskonalenia standardowego pakietu Cobra Jet.
Super Cobra Jet 1800 wykorzystuje te same cztery przetwornice PN-250-DZR, połączone z dwiema parami silników DS-250-115, jednak obecnie przekazują one moc za pośrednictwem nowej skrzyni biegów Liberty i zasilane są przez kompletnie przebudowany, lżejszy system akumulatorów, zaprojektowany przez Ford Performance i MLe Racecars. Moc jest przesyłana na zmodyfikowaną tylną oś MLe Racecars, w której poprawiono geometrię zawieszenia PMR i zastosowano większe opony Mickey Thompson, aby uzyskać lepszą przyczepność na starcie.
Ostrzenie pazurów na rekord
Nad stabilnością za linią startową czuwa oprogramowanie sterujące Ford Performance, działające na podzespołach AEM-EV, z nowym systemem akwizycji danych, deską rozdzielczą i systemem dystrybucji energii – wszystko zostało zaprojektowane siłami własnymi zespołu inżynierskiego.
Poza atakiem na rekord świata w kategorii pojazdów elektrycznych, Super Cobra Jet 1800 będzie również próbował bić w tym sezonie rekordy NHRA w kategoriach: najszybszego pojazdu elektrycznego i najszybszego pojazdu elektrycznego z napędem na jedną oś w konkurencji na czas 0-60 mil na godzinę. Na miejscu kierowcy ma zasiąść współzałożyciel MLe Racecar i oficjalny kierowca testowy programu, Pat McCue.
Czytaj też:
Jest cennik nowego Rangera w najpopularniejszych wersjach Wildtrak i LimitedCzytaj też:
Ford Puma ST w nowej wersji. Ma więcej mocy, lepszy automat i dużo więcej