Mercedes-Maybach EQS. Czy to najbardziej ekskluzywny elektryczny SUV świata?

Mercedes-Maybach EQS. Czy to najbardziej ekskluzywny elektryczny SUV świata?

Mercedes-Maybach EQS SUV
Mercedes-Maybach EQS SUV Źródło:Mercedes-Benz
Mercedes-Maybach przedstawił swój pierwszy seryjny model z napędem w 100 proc. elektrycznym. Mercedes-Maybach EQS 680 SUV łączy technikę modelu EQS SUV marki Mercedes-EQ z ekskluzywnością Maybacha.

Mercedes-Maybach wzbogaca stylistykę modelu EQS SUV marki Mercedes-EQ o ekskluzywne elementy. Status nowego modelu definiuje gwiazda Mercedesa na masce. Przód charakteryzuje typowy dla marki czarny panel z pionowymi, chromowanymi listwami ozdobnymi o trójwymiarowej głębi. Jego powierzchnia po raz pierwszy jest w pełni zasłonięta. Panel czujników radarowych został zabudowany tak, aby był niewidoczny.

Chromowaną listwę ozdobną, która tworzy całość z pasem świetlnym standardowych reflektorów Digital Light, zdobi wkomponowany klasyczny napis Maybach. Chromowane, listwy znalazły się również na wlocie powietrza w zderzaku. Reflektory witają i żegnają użytkownika specjalnym pokazem świetlnym. Na powitanie pod wszystkimi drzwiami świeci animowana projekcja wzoru Maybacha, który – w postaci symboli – można znaleźć także w elementach wykończeniowych po bokach zderzaka.

Widok z boku

Z profilu uwagę zwracają chromowane obramowania bocznych szyb oraz okładziny środkowych słupków, podkreślające długość tylnej części kabiny. Są emblematy Maybacha na tylnych słupkach. Napis EQS został zintegrowany z trójkątną przednią szybą. Wyraźnie zaznaczone nadkola z czarnymi, błyszczącymi nakładkami akcentują prezencję SUV-a. Mercedes-Maybach EQS SUV przemieszcza się na 21- lub 22-calowych obręczach z lekkich stopów, także kutych. Osłony piast zdobi napis Maybach. Kolejnym elementem są standardowe, podświetlane stopnie progowe z wykończeniem z anodowanego aluminium, nawiązującego do prążkowanego wyglądu czarnego przedniego panelu. Akcentem jest zintegrowany emblemat Maybacha.

Mercedes-Maybach EQS SUV ma charakterystyczny dla marki dwukolorowy lakier z prążkowaniem. Lakier jest nakładany ręcznie i występuje w pięciu kombinacjach: srebrny high-tech /czerń obsydianu, srebrny high-tech/niebieski nautic, czerń obsydianu/szarość selenitu, czerń obsydianu/złoto kalahari oraz brązowy velvet/czerń onyksu.

Design wnętrza

Z przodu jest standardowy MBUX Hyperscreen z warstwą zerową i charakterystycznymi dla Mercedesa-Maybacha animacjami startowymi na wszystkich trzech wyświetlaczach. Ogólny wygląd został zaprojektowany specjalnie na potrzeby nowego modelu, z wykorzystaniem ciemnoniebieskiego odcienia. Do licznych ekskluzywnych funkcji należy animowany wyświetlacz zestawu wskaźników w trybie Maybach. Liczby zmieniają rozmiar i są dynamicznie rozjaśniane lub wygaszane. Obramowanie wskaźników ma typowy dla marki kolor różowego złota. Alternatywną formą ekspozycji zegarów jest sportowy styl Pure EV. Trójwymiarowy pasek wydajności przedstawia odpowiedni status jazdy (jazda, przyspieszanie, ładowanie).

Dzięki dwóm 11,6-calowym wyświetlaczom w oparciach przednich siedzeń pasażerowie z tyłu mogą korzystać z tej samej gamy funkcji informacyjno-rozrywkowych oraz komfortu. Standardowy system rozrywki MBUX High-End Rear Seat Entertainment pozwala łatwo udostępniać zawartość różnych wyświetlaczy. Z poziomu tylnych siedzeń możliwe jest również wybieranie i modyfikowanie celów nawigacji. Standardowe wyposażenie obejmuje tylny tablet MBUX, którego można używać także poza pojazdem, oraz Asystenta Wnętrza MBUX, który za pomocą kamer, na podstawie ruchów ciała, potrafi rozpoznawać oczekiwania

Mercedes-Maybach wprowadza roślinnie garbowaną skórę

Mercedes-Maybach EQS SUV to pierwszy model Mercedesa-Benza wykończony roślinnie garbowaną skórą. Jako garbniki wykorzystywane są tu łupiny ziaren kawy. Woda używana do garbowania krąży w obiegu zamkniętym i po recyklingu wraca do naturalnych zbiorników. Również stosowane środki natłuszczające są wyłącznie pochodzenia roślinnego. Skóra przetworzona w zrównoważony sposób nie jest konserwowana solą. Pozwala to zaoszczędzić około 45 kg soli na każdy egzemplarz ze skórzaną tapicerką.

Tył: ekskluzywny salon

Podobnie jak przednie siedzenia, standardowe tylne fotele Executive są wyposażone w wentylację, funkcję masażu oraz ogrzewanie karku i ramion. Do dyspozycji jest też masaż łydek oraz pakiet szoferski. Gdy tylko pasażer z prawej strony zechce rozłożyć swoje siedzenie, fotel przed nim automatycznie przesunie się do przodu.

W przypadku wyposażenia First Class z tyłu przednia konsola środkowa jest kontynuowana także w drugim rzędzie siedzeń. Na potrzeby elektrycznego Mercedesa-Maybacha została przeprojektowana – tylny schowek po raz pierwszy zdobią drewniane wykończenia, które korespondują z drewnianymi okładzinami oparć przednich foteli i panelami pomiędzy siedzeniami z tyłu, wizualnie podkreślając otulającą atmosferę. Kolejną nowością jest projektor w konsoli środkowej, który wyświetla na podłodze emblemat Maybacha.

Specyficzne brzmienie Maybacha

Standardowy system dźwięku przestrzennego to Burmester 4D. Oferuje podróżującym wrażenia dźwiękowe Dolby Atmos. Umożliwia rozmieszczenie dyskretnych elementów audio lub obiektów w trójwymiarowym polu dźwiękowym i dostosowanie ich do dowolnego środowiska odtwarzania.

System audio liczy 15 głośników: dwa przednie głośniki basowe w przestrzeni na nogi, jeden głośnik średniotonowy i jeden wysokotonowy w każdych drzwiach, dwa głośniki 3D w podsufitce, dwa głośniki surround w pokrywie bagażnika oraz głośnik centralny w desce rozdzielczej. Ponadto w każdym fotelu umieszczono po dwa wzbudniki.

Zawieszenie adaptacyjne i ze specjalnym trybem jazdy Maybach

Standardowe wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne Airmatic z bezstopniową regulacją tłumienia ADS+. Prześwit samochodu można zwiększyć o 35 mm. Seryjna specyfikacja obejmuje także skrętną tylną oś o kącie skrętu kół do 4,5°. Alternatywnie dostępna jest wersja o kącie skrętu kół do 10°. W rezultacie średnica zawracania zmniejsza się z 11,9 do 11,0 m.

Poza trybami jazdy Eco, Sport, Offroad, i Individual, system Dynamic Select obejmuje specjalny program Maybach, który zastępuje klasyczny tryb Comfort. Zestrojono go z myślą o maksymalnym komforcie jazdy pasażerów z tyłu, z naciskiem na minimalne ruchy nadwozia w obszarze pod tylnymi siedzeniami. Znajduje się tam węzeł oscylacyjny, dzięki czemu amplitudy są na najniższym poziomie. Tryb jazdy Maybach jest ustawieniem bazowym.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 484 kW i osiąga do 600 km zasięgu. Standardowo jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4Matic.

Czytaj też:
Nowe modele GLS, największego SUV-a Mercedesa-Benza. Wśród nich Maybach
Czytaj też:
Nowy Mercedes-Benz GLE i GLE Coupé już w sprzedaży. Znamy ceny

Galeria:
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV
Źródło: Mercedes-Benz