Ultraluksusowy minivan od Lexusa wjeżdża do Europy. Zaskakujący ruch Japończyków

Ultraluksusowy minivan od Lexusa wjeżdża do Europy. Zaskakujący ruch Japończyków

Lexus LM
Lexus LM Źródło:Lexus
Minivany nie cieszą się wielką popularnością, przegrywają z SUV-ami. Tymczasem Lexus zdecydował się wprowadzić model LM do Europy.

Lexus LM to pierwszy model marki w Europie, który łączy komfort ekskluzywnej limuzyny z nadwoziem minivana. Samochód dołącza do gamy najbardziej luksusowych aut w swoich segmentach z literą „L” w nazwie obok limuzyny LS, coupe i kabrioleta LC oraz oferowanego na wybranych europejskich rynkach SUV-a LX.

Lexus LM powstał jako oddzielny model, a nie jako przystosowana wersja samochodu dostawczego. To dlatego LM ma układ jezdny zgodny z założeniami koncepcji Lexus Driving Signature, która opiera się na trzech filarach – pewności prowadzenia, kontroli nad autem i komforcie jazdy w każdych warunkach. Auto ma nadwozie o dużej sztywności oraz nisko położony środek ciężkości dzięki zastosowaniu platformy GA-K.

We wnętrzu zadbano o najwyższą jakość wykonania oraz zaawansowane technologie, które są intuicyjne w obsłudze. Fotele są wygodne, a układ Lexus Climate Concierge dba o odpowiednią temperaturę, jakość powietrza oraz oświetlenie wnętrza. Auto wyróżnia także 48-calowy ekran HD oraz unikalne nagłośnienie Mark Levinson 3D Surround Sound, które zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu.

Lexus LM oferowany będzie z dwoma rodzajami kabiny – siedmiomiejscową oraz czteromiejscową. W wariancie z siedmioma fotelami środkowy rząd foteli VIP będzie miał najwięcej przestrzeni i będzie do niego najłatwiejszy dostęp. W dodatkowym trzecim rzędzie zamontowane będą składane fotele, które można złożyć, gdy potrzebna jest większa przestrzeń bagażowa.

Kabina czteromiejscowa

Lexus LM z czteromiejscową kabiną to najwyższy poziom luksusu. W drugim rzędzie zamontowano dwa bardzo komfortowe, wielofunkcyjne fotele. Wyróżnikiem tej wersji jest przegroda, która oddziela kabinę kierowcy od przestrzeni pasażerskiej. W przegrodzie zabudowano 48-calowy wyświetlacz w jakości HD oraz szklany panel, który może zostać przyciemniony, by stworzyć bardziej prywatną atmosferę. Wersja z czterema miejscami ma też 23-głośnikowy system audio Mark Levinson 3D Surround Sound, a zaawansowany układ Lexus Climate Concierge wykorzystuje sensory do dobrania odpowiedniej temperatury wewnątrz.

Wyciszone wnętrze

Jednym z najważniejszych priorytetów było zapewnienie jak najlepszego wyciszenia kabiny. Za inspirację posłużył model LS, w którym zastosowano wiele przełomowych rozwiązań. W przypadku modelu LM dążono do zapewnienia naturalnej ciszy, a nie głuchej ciszy znanej ze studiów nagraniowych czy pomieszczeń dźwiękoszczelnych.

Konsturkcja pojazdu została uszczelniona, a prześwity między drzwiami i metalowymi elementami zmniejszone. Zastosowano też felgi i opony, które redukują hałas. We wnętrzu działa system Active Noise Control, który w trakcie jazdy przesyła fale dźwiękowe w przeciwnych fazach przez głośniki, redukując gromadzenie się hałasu o niskiej częstotliwości.

Auto ma 5130 mm długości, 1890 mm szerokości oraz 1945 mm wysokości, a także bardzo duży rozstaw osi (3000 mm), który jest kluczowy dla komfortu pasażerów.

LM będzie dostępny z aluminiowymi felgami w rozmiarach 17 i 19 cali, a w palecie dostępnych kolorów będą trzy lakiery wykonane w technologii sonicznego nakładania opracowanej przez Lexusa.

W Europie Lexus LM będzie dostępny w wersji LM 350h z 2,5-litrowym napędem hybrydowym. Układ znany z modeli NX 350h oraz RX 350h jest ma moc maksymalną, która wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm.

Lexus LM w standardzie będzie miał inteligentny napęd na cztery koła E-Four ze zwiększonym poziomem przekazywania momentu obrotowego na tylną oś, by zagwarantować dobre prowadzenie oraz komfort pasażerów w tylnych rzędach siedzeń.

Czytaj też:
Toyota triumfuje w Europie. Hybrydy idą jak świeże bułeczki
Czytaj też:
Historyczny rekord. Tak wielu aut z górnej półki Polacy nie kupili jeszcze nigdy

Galeria:
Lexus LM
Źródło: Lexus