W tygodniu, w którym w Mediolanie celebruje się design i modę, Alfa Romeo pokazała jeden ze swoich najcenniejszych klejnotów: Alfę Romeo Carabo z 1968 roku, prototyp zaprojektowany przez Bertone i jeden z najważniejszych projektów stylistycznych marki.
Ekskluzywnym wydarzeniem, które wprowadziło Alfę Romeo na Milan Design Week, było otwarcie nowego butiku Larusmani, włoskiej marki od ponad wieku kojarzonej z mediolańską elegancją i jakością „Made in Italy”, działającej przy ulicy Monte Napoleone.
Oprócz uświetnienia otwarcia wyjątkowego butiku, samochód koncepcyjny Alfa Romeo jest pierwszym samochodem, który zostanie włączony do projektu „The Automotive Gallery”: stałej ekspozycji znajdującej się w obrębie butiku, poświęconej motoryzacji.
Włoski żuk
Zaprojektowana przez Marcello Gandiniego i wykonana przez atelier Bertone, Alfa Romeo Carabo to samochód koncepcyjny oparty na mechanice kultowej Alfy Romeo 33 Stradale, niezwykłego sportowego modelu marki z Mediolanu, który do tej pory jest uważany za jeden z najpiękniejszych samochodów na świecie, będąc uosobieniem funkcjonalnego designu i piękna w służbie osiągów. Futurystyczny prototyp Carabo miał taką samą wysokość, poniżej jednego metra, ale zaokrąglone linie całkowicie zniknęły. Alfę Carabo charakteryzują bowiem ostre linie, od ściętego profilu po podnoszone do góry drzwi. Prototyp zbudowano tylko w jednym egzemplarzu, który następnie stał się źródłem inspiracji dla wielu innych modeli.
Alfa Romeo Carabo swoją nazwę zawdzięcza gatunkowi żuka („Carabus auratus”), o podobnym, zielonym, metalicznym kolorze. Ten sam odcień wykorzystano w prototypie: metaliczna zieleń z pomarańczowymi akcentami. Pod koniec lat 60-tych, Alfa Romeo zaczęła zwracać szczególną uwagę na ekstrawaganckie kolory i specjalne techniki lakiernicze.
Czytaj też:
Finansowanie zakupu aut. Stellantis i Santander pogłębiły globalną współpracęCzytaj też:
Bunt w motoryzacji? Szef Stellantisa ostro krytykuje normę Euro 7
Alfa Romeo Carabo