Honda Jazz Crosstar e:HEV po liftingu za chwilę w salonach. Ma więcej mocy

Honda Jazz Crosstar e:HEV po liftingu za chwilę w salonach. Ma więcej mocy

Honda Jazz Crosstar e:HEV
Honda Jazz Crosstar e:HEV Źródło:Honda
Zmodyfikowany układ napędowy e:HEV w Jazz Crosstar oferuje teraz lepsze właściwości jezdne i większą moc. Zmiany modelu obejmują również odświeżenie stylistyki nadwozia, nowe wzory felg aluminiowych i modernizacje we wnętrzu.

Honda Jazz Crosstar e:HEV w odświeżonej wersji po faceliftingu trafi do polskich salonów jeszcze tej wiosny. Crosstar to bardziej surowa, przypominająca SUV-a odmiana modelu Jazz. Skierowana jest do osób prowadzących aktywny tryb życia, oferując m.in. wyższy prześwit, zintegrowane relingi dachowe i czarne, off-roadowe nakładki zewnętrzne. Optyczne powiększenie modelu uzyskano dzięki projektowi osłony chłodnicy, rzucającemu się w oczy czarnemu wykończeniu nadkoli oraz innym progom. Charakterystyczne dla Crosstara są 16-calowe felgi aluminiowe.

Większa moc Hondy Jazz Crosstar e:HEV

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Tej wiosny do polskich salonów trafi wersja Hondy Jazz Crosstar e:HEV wyposażona w wiele nowych elementów stylistycznych, a także zmieniony hybrydowy układ napędowy e:HEV, o poprawionych właściwościach dynamicznych i zwiększonej mocy. Ma on także pozwalać na holowanie cięższej przyczepy bez wzrostu emisji CO2 czy pogorszenia efektywności paliwowej.

We wnętrzu Jazz Crosstar e:HEV pojawi się natomiast nowa tapicerka siedzeń, a także modyfikacje deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz nowe wykończenie kokpitu, konsoli środkowej i dwuramiennej kierownicy.

Zwiększona oszczędność hybrydy

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Jazz Crosstar e:HEV jest napędzany zespołem hybrydowym Hondy. Najnowsza generacja układu napędowego wykorzystuje dwa silniki elektryczne, silnik benzynowy oraz przekładnię automatyczną. System oferuje wybór trzech inteligentnych trybów jazdy.

Dzięki udoskonaleniom wszystkich komponentów systemu e:HEV, w nowej odsłonie Jazz Crosstar poprawiono oszczędność, osiągi i moc modelu. Moc elektrycznego silnika napędowego wzrosła o 10 kW (13 KM), do 90 kW (122 KM), a moc generatora o 8 kW i wynosi obecnie 78 kW (106 KM). 1,5-litrowy silnik benzynowy z wtryskiem punktowym zyskał 7 kW, osiągając 79 kW (107 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi nadal 131 Nm. System hybrydowy Hondy osiąga emisję CO2 na poziomie 109 g/km i spalanie 4,8 l/100 km. Moc maksymalna układu hybrydowego e:HEV jest równa maksymalnej mocy silnika elektrycznego napędowego i wynosi teraz 122 KM. Maksymalny moment obrotowy pozostał na poziomie 253 Nm.

Honda Jazz Crosstar e:HEV

Sprzedaż odświeżonej Hondy Jazz Crosstar e:HEV rozpocznie się w Polsce tej wiosny 2023 roku. Dodatkowo na wybranych europejskich rynkach Honda Jazz e:HEV będzie dostępna w wersji Elegance i Advance oraz zupełnie nowym wariancie Advance Sport.

Czytaj też:
Nowa Honda Civic Type R odzyskała rekord „Zielonego Piekła”. Tak wyglądał przejazd
Czytaj też:
Ranking najczęściej kradzionych aut. Trzy pierwsze miejsca dla jednego producenta

Źródło: Honda