Berlin najbardziej „wodorowym” miastem Europy? Przybędzie aut premium

Berlin najbardziej „wodorowym” miastem Europy? Przybędzie aut premium

Toyota Mirai
Toyota MiraiŹródło:Toyota
W Berlinie powstaje największa flota samochodów wodorowych w Niemczech. 200 sedanów Toyoty – modelu Mirai – pojawi się w ofercie Ubera jeszcze w tym roku. Już teraz 50 egzemplarzy wozi pasażerów w stolicy Niemiec.

H2 Moves Berlin to dwuletni pilotażowy projekt Toyoty Deutschland, SafeDriver ENNOO i Anglo American, który ma przyspieszyć rozwój transportu wodorowego w Niemczech. W ramach współpracy Toyota udostępni pasażerom Ubera w Berlinie 200 sedanów Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe, aby przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w metropolii. Będzie to największa flota samochodów osobowych typu FCEV w Niemczech. 50 egzemplarzy już dziś kursuje po ulicach Berlina, a pozostałe 150 aut dołączy do nich w nadchodzących miesiącach.

Transport wodorowy dla miasta

Wodorowe Toyoty można zarezerwować za pośrednictwem aplikacji Uber w usłudze Comfort Electric, która umożliwia pasażerom zamówienie bezemisyjnych samochodów o wysokim komforcie. Uber Comfort Electric to nowa usługa premium, która oferuje ekologiczny transport i stanowi element strategii osiągnięcia neutralności klimatycznej.

Toyota Mirai

Operatorem floty jest firma SafeDriver Group, oferująca samochody z kierowcą dla VIP-ów, do obsługi eventów oraz dla osób korzystających z usług przewozowych w aplikacji Uber. Samochody, które już można zamówić w Berlinie, były wykorzystywane do przewozu gwiazd podczas tegorocznej edycji festiwalu Berlinale.

Samochód elektryczny na wodór

Toyota Mirai

Toyota Mirai drugiej generacji ma zasięg do 650 km, a jej zatankowanie trwa tylko kilka minut. Sercem napędu jest silnik elektryczny o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi, które wytwarzają prąd w reakcji wodoru i tlenu. Reakcja ta zachodzi bez procesu spalania wodoru, dlatego samochód nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Zużycie wodoru wynosi średnio od 0,79-0,89 kg/100 km, w zależności od wyposażenia i masy pojazdu.

Czytaj też:
10 nowych aut w 3 lata. Toyota przerzuca się z hybryd na elektryki?
Czytaj też:
Toyota triumfuje w Europie. Hybrydy idą jak świeże bułeczki