Ranger w polskich salonach dostępny już w ośmiu wersjach

Ranger w polskich salonach dostępny już w ośmiu wersjach

Ford Ranger
Ford Ranger Źródło:Ford
Na polskim rynku zadebiutowały dwie kolejne wersje nowego Rangera – Tremor i Wildtrak X. Dzięki temu gama wersji nowej generacji pickupa rozrosła się do ośmiu możliwości.

Wszystkie wersje Forda Rangera różnią się przeznaczeniem, a klienci mogą dopasować model do własnych potrzeb.

XL i XLT

Gamę otwierają przeznaczone do ciężkiej, codziennej pracy wersje XL i XLT. Jako jedyne można je skonfigurować m.in. z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 170 KM i 6-biegową skrzynią manualną albo automatyczną. W poprzedniej generacji były one często wybierane także ze specjalistycznymi zabudowami i służyły choćby firmom energetycznym czy gazowym. Są bowiem dopasowane do potrzeb użytkowników komercyjnych, firm budowlanych, służb leśnych czy służb ratowniczych.

Ford Ranger

Wildtrak

Najpopularniejszą wersją Rangera piątej generacji był jednak Wildtrak i wiele wskazuje na to, że ta sytuacja może się powtórzyć. Wersja ta oferuje kompromis pomiędzy predyspozycjami do ciężkiej pracy, a tymi do spędzania wolnego czasu. Poza tym jest ona też dobrze wyposażona – oferując w wersji z silnikiem 3.0 V6 EcoBlue m.in. system monitorowania martwego pole obejmujący również holowaną przyczepę czy funkcję ostrzegania o nadjeżdżających pojazdach podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego. Samochód poza jednostkami EcoBlue Bi-Turbo Forda o mocy 205 KM z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oferuje także silnik V6 Diesel Forda o mocy 240 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 600 Nm.

Ford Ranger

Limited

W silnik 2.0 o mocy 205 KM można wyposażyć wersję Limited, która w nowej generacji modelu również oferuje niezwykle rozbudowane wyposażenie standardowe, a jest dostępna w nieco korzystniejszych cenach. Każdy Ranger z tej serii ma choćby podgrzewaną kierownicę obszytą materiałem Sensico czy skórzane fotele Soho z przetłoczeniami w stylu Apex.

Tremor

Ford Ranger

Dla klientów wymagających od swojego samochodu zdolności pokonywania trudnego terenu jest wersja Tremor. Dysponuje ona znacznie zmodyfikowanym podwoziem z opracowanym specjalnie zawieszeniem, między innymi z dostępnymi w standardzie amortyzatorami Bilstein. Jest on też dostępny w niezwykle surowej stylistyce.

Wildtrak X

Dla klientów chcących możliwości terenowych dostępnych w Tremorze, ale zainteresowanych lepszym wyposażeniem, stworzono wersję Wildtrak X. Od standardowego Wildtraka różni się ona podwyższonym o 26 mm zawieszeniem oraz szerszym o 30 mm rozstawem kół. To zwiększa pewność prowadzenia w trudnym terenie, a zmodernizowany układ wspomagania kierownicy i stalowe płyty chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą dają większą pewność na drogach.

Platinum

Ford Ranger

Wersja Platinum to komfort i technologie znane z samochodów osobowych dostępne w pick-upie. Tylko we wnętrzu do dyspozycji są fotele z pikowanej skóry premium z kontrastowymi przeszyciami, które mają 10-kierunkową elektryczną regulację oraz funkcje ogrzewania i chłodzenia. Ciemne drewno klonowe, 8-głośnikowy system audio B&O w standardzie oraz wysublimowane oświetlenie dopełniają klimatu w kabinie. Standardem dla tej wersji jest także system kamer 360 stopni.

Raptor

Ford Ranger

Szczytem oferty Rangera jest Raptor, który w nowej generacji oferuje więcej wyczynowych możliwości, będąc jednak produkcyjnym samochodem dostępnym w salonach. Jego sercem jest przygotowanym przez Ford Performance 3-litrowy silnik V6 EcoBoost o mocy 292 i 491 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Samochód oferuje nowy układ stałego napędu na cztery koła, a także aż siedem trybów jazdy – 3 drogowe i 4 terenowe. W trybie Baja systemy samochodu są ustawione pod kątem maksymalnych osiągów.

Ranger Raptor ma aktywny układ wydechowyu, który oferuje cztery możliwości – od trybu Cichy aż do Baja, w którym samochód daje się bardzo szybko zauważyć. Do tego dochodzą sportowe fotele i wygląd zewnętrzny, który sprawia, że tej wersji nie sposób pomylić z żadną inną. Raptor jest także dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2 litrów.

Źródło: Ford