Zacznijmy od Bentleya. Brytyjska marka rozpoczęła rok z zyskiem operacyjnym w wysokości 216 mln euro, osiągając tym samym wzrost o 27 proc. rok do roku. Całkowity przychód marki wzrósł z 813 mln euro do 882 mln euro. Najlepszy w historii pierwszy kwartał zbiegł się ze wzrostem globalnej sprzedaży samochodów o 10 proc. Wynik sprzedanych pojazdów do tej pory wynosi 3 517 modeli.
Jak czytamy, liczby te są następstwem rekordowych wyników rocznych w 2022 roku, kiedy to zyski operacyjne w wysokości 708 mln euro wzrosły o prawie 1 mld euro w porównaniu z rokiem 2018. Ten wynik stanowił również wzrost o 319 milionów euro w stosunku do roku 2021.
Rentowność sprzedaży w pierwszym kwartale wzrosła z 20,9 w 2022 roku do 24,4 proc. W dużej mierze wynikało to z utrzymującego się silnego zainteresowania personalizacją modeli oraz wyższym poziomem wykorzystania opcji, w tym sprzedażą unikalnych modeli Mulliner Coachbuilt i Limited Edition.
Dane za pierwszy kwartał odzwierciedlają również dobre wyniki sprzedaży globalnej, która wzrosła o 10 proc. osiągając liczbę 3 517 sprzedanych modeli luksusowych aut. W Ameryce Północnej oraz Południowej odnotowano 39 proc. wzrost, natomiast Azja i Pacyfik (+11 proc.) oraz Bliski Wschód (+66 proc.) również odnotowały zwyżkowe wyniki.
Lamborghini też liczy zyski
Co u Lamborghini? Włoska marka ma za sobą szczególnie intensywne trzy miesiące, podczas których wprowadziła na rynek swój pierwszy hybrydowy model – Lamborghini Revuelto.
Pierwszy kwartał 2023 roku zakończył się najlepszymi w historii wynikami pod względem przychodów i rentowności włoskiej marki. Obroty firmy osiągnęły 728 milionów euro, co oznacza wzrost o 22,8 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku. Dochód operacyjny również osiągnął rekordowy wynik, osiągając wartość 260 milionów euro w pierwszych trzech miesiącach roku i z rentownością na poziomie 35,7 proc. Zapewnia to pokrycie kosztów produkcji zamówień, które zostaną zrealizowane w 2024 roku.
Czas na kolejny etap
– Rekordowy kwartał z pewnością zapisze się w Lamborghini jako przełomowy okres w historii marki. Wyniki te pozwolą nam zmierzyć się z nadchodzącymi wyzwaniami. Jednym z nich jest rozpoczęcie drugiego etapu programu Direzione Cor Tauri, najważniejszego planu inwestycyjnego w historii firmy – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Lamborghini.
W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku Lamborghini dostarczyło 2 623 samochody, czyli o 84 pojazdy więcej niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Model Urus nadal jest najczęściej sprzedawanym autem z wynikiem 1 599 sprzedanych sztuk, a za nim plasuje się model Huracán, wyprzedany do końca produkcji oraz Aventador, którego produkcję Lamborghini zakończyło w 2022 roku. Najnowszy hybrydowy model Revuelto, od czasu premiery, również cieszy się zainteresowaniem klientów.
Czytaj też:
Zupełnie nowe Lamborghini Revuelto. To następca kultowego AventadoraCzytaj też:
To pierwsza hybryda od Lamborghini. Auto będzie miało ponad 1000 koni