Ineos Grenadier ma pierwszego polskiego właściciela. To mistrz świata

Ineos Grenadier ma pierwszego polskiego właściciela. To mistrz świata

Michał Kwiatkowski odebrał nowego Ineosa Grenadiera
Michał Kwiatkowski odebrał nowego Ineosa Grenadiera Źródło: Ineos
Pierwszy klient w Polsce odebrał swój egzemplarz Ineosa Grenadiera 4x4. Jest nim uznany sportowiec. Gotowy na offroad pojazd został wyspecyfikowany i zamówiony przez Michała Kwiatkowskiego, kolarza szosowego oraz mistrza świata.

Zbudowany od podstaw na całkowicie nowej platformie, Ineos Grenadier został stworzony z myślą o zaspokojeniu popytu na wytrzymały, sprawny i wygodny pojazd do jazdy w każdych warunkach.

Idea ta spodobała się jednemu z najbardziej znanych sportowców w Polsce. Kolarz szosowy UCI WorldTeam Ineos Grenadiers i mistrz świata, Michał Kwiatkowski, był jednym z pierwszych klientów na świecie, który złożył zamówienie na swojego Grenadiera.

– Dla mnie Grenadier to po prostu pojazd, którym można przejechać dookoła świata. Gdyby bohater Juliusza Verne'a był w jego posiadaniu, bylibyśmy pewni, że ukończy swoje wyzwanie w 80 dni. To po prostu narzędzie podróżnika, które sprawdzi się w każdym terenie, pod każdą szerokością i długością geograficzną – powiedział Michał Kwiatkowski, który wyjechał swoim samochodem z warszawskiego salonu jako pierwszy klient w Polsce, który odebrał swój pojazd.

The Grenadier

Ineos Grenadier został zaprojektowany jako wytrzymały i wygodny pojazd terenowy. Kręgosłupem Grenadiera jest podwozie z ramą drabinową o pełnym przekroju skrzynkowym, z wytrzymałymi osiami z litego materiału, dwubiegową skrzynią rozdzielczą i maksymalnie trzema blokowanymi mechanizmami różnicowymi. Do wyboru są sześciocylindrowe silniki benzynowe lub wysokoprężne BMW o pojemności 3,0 litrów z turbodoładowaniem, które zostały gruntownie zmodyfikowane i skalibrowane pod kątem tego zastosowania. Praktyczne funkcje obejmują tylne drzwi dzielone w proporcji 70:30, zintegrowane belki dachowe, okablowanie do dodatkowych lamp i akcesoriów oraz przedni zderzak, na którym można usiąść. Podejście open-source do akcesoriów oznacza, że właściciele mogą dostosować pojazd do swoich specyficznych wymagań.

Wnętrze to fizyczne przełączniki, szeroko rozmieszczone w celu łatwej obsługi w ruchu, centralny ekran informacyjno-rozrywkowy oraz górna konsola do sterowania w terenie i dodatkowymi elementami sterującymi. Gumowa wykładzina podłogowa, fotele Recaro i liczne schowki poprawiają funkcjonalność.

Czytaj też:
Nowy terenowy elektryk, jakiego jeszcze nie było. Brytyjski miliarder gra va banque
Czytaj też:
Można już zamawiać Ineosa Grenadiera. Prawdziwą terenówkę czeka teraz największy test: rynkowy

Źródło: Ineos