Jakie serwisy samochodowe najchętniej polecają polscy kierowcy?

Jakie serwisy samochodowe najchętniej polecają polscy kierowcy?

Serwis samochodowy
Serwis samochodowy Źródło: Q Service Castrol
Co powoduje, że kierowcy polecają dany serwis samochodowy rodzinie i znajomym? Zbadała to marka Castrol.

Z nowego ogólnopolskiego badania przeprowadzonego na zlecenie Castrola wynika, że kierowcy częściej polecają warsztat, który „kontaktuje się z nimi w sprawie prac, które mogą być konieczne do wykonania przed ustaloną wizytą” (kwestia wspomniana przez 26 proc. ankietowanych). Pozostałe dwa ważne czynniki, które mają wpływ na polecanie serwisów to: „rozwiązanie problemów z samochodem w przeszłości” (wspomniane przez 26 proc. respondentów) oraz „przyjazny personel” (25 proc.).

Wiedza jest istotna dla klientów

Ankieta ujawnia ponadto potencjalne obawy dotyczące kosztów serwisu oraz to, jak ważne jest, aby serwisy wyjaśniały zaplanowane prace. Aż 23 proc. osób ankietowanych poleciłoby serwis, który „szczegółowo wyjaśnia opłaty za przeprowadzone prace przy odbiorze samochodu”.

Serwisy, które zapewniają przyjazną obsługę, również mogą liczyć na polecanie przez klientów — 23 proc. respondentów zarekomendowałoby serwis, który „wyjaśnia wszystkie wymagane prace oraz prosi o ich zatwierdzenie przez klienta przed wykonaniem”, a 23 proc. poleciłoby serwis, który znajduje się „w dogodnej lokalizacji”.

To nie liczy się dla polskich kierowców

W badaniu zidentyfikowano również czynniki, które mają najmniejszy wpływ na skłonność kierowców do polecania warsztatu. Zaledwie 4 proc. osób ankietowanych poleciłoby serwis ze względu na bezpłatny dostęp do sieci wi-fi, a 7 proc. z powodu oferty ciepłych i zimnych napojów. Serwisy nie muszą się także martwić o konieczność dostarczania nagrań wideo z objaśnieniem przeprowadzonych prac, ponieważ zaledwie 6 proc. kierowców jest zainteresowanych takimi materiałami.

Źródło: Castrol