Pierwszy pojazd Mercedes-AMG... na każdą kieszeń

Pierwszy pojazd Mercedes-AMG... na każdą kieszeń

Hulajnoga Mercedes-AMG
Hulajnoga Mercedes-AMG Źródło: Mercedes-AMG
Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy postanowił zaskoczyć i stworzył hulajnogę Mercedes-AMG E-Scooter. To pierwszy pojazd ekskluzywnej submarki, na który będzie mogła sobie pozwolić większa liczba klientów.

Na rynku pojawi się elektryczna hulajnoga Mercedes-AMG E-Scooter. Pojazd ten łączy ponadprzeciętny zasięg z wysokiej jakości komponentami oraz sportową elegancją. Hulajnoga łatwo się składa i bez trudu mieści się w bagażniku samochodu, a dzięki niewielkiej masie można wygodnie przewozić ją środkami transportu publicznego. Idealnie nadaje się do miasta, dla osób dojeżdżających do pracy, a nawet dla tych pokonujących na większe odległości.

Hulajnoga Mercedes-AMG E-Scooter powstała we współpracy ze szwajcarską firmą Micro Mobility Systems AG – specjalistą od mikromobilności. Elektryczny silnik o mocy 500 W umożliwia osiągnięcie prędkości 20 km/h. Miejsce typowej dla takich pojazdów przepustnicy obsługiwanej kciukiem zajął obrotowy uchwyt, który pozwala na bardziej intuicyjną i precyzyjniejszą obsługę. Akumulator 9,6 Ah zapewnia zasięg do 40 kilometrów.

Bezpieczeństwo na wyższym poziomie

Hulajnoga Mercedes-AMG

Osiągi i design to nie wszystko. Projektanci hulajnogi skupili się także na bezpieczeństwie. Szeroki podest z antypoślizgową powłoką zapewnia stabilną pozycję. Jego wzornictwo zwraca uwagę charakterystycznymi rombami AMG. Solidne gumowe koła o średnicy 20 cm oraz indywidualnie regulowane zawieszenie z przodu i z tyłu pozwalają pokonywać nierówny teren.

Dzięki ergonomicznie ukształtowanej kierownicy z funkcją regulacji e-hulajnogę można indywidualnie dopasować do każdej postury. Po obu stronach uchwytu znalazło się logo AMG. Zintegrowany dzwonek umożliwia ostrzeganie innych uczestników ruchu o swojej obecności, a centralnie umieszczony wyświetlacz informuje o prędkości, stanie naładowania i trybie jazdy. Design uzupełnia gwiazda Mercedesa pod przednią lampą. Do wytracania prędkości służy elektryczny hamulec silnikowy, obsługiwany obrotową manetką, hamulec bębnowy z tyłu lub hamulec nożny na nadkolu. Obrócenie manetki w przód aktywuje system rekuperacji kinetycznej w celu hamowania i jednocześnie ładuje akumulator. Bezpieczną jazdę w ciemności umożliwiają światła z przodu i z tyłu oraz odblaski po bokach.

Aplikacja z nawigacją

Dodatkową funkcją jest komunikacja z aplikacją Micro. Korzystając z Bluetooth, Mercedes-AMG E-Scooter łączy się ze smartfonem, który można przymocować do kierownicy za pomocą specjalnego uchwytu. Aplikacja dostarcza użytkownikowi przydatne informacje o prędkości, dystansie, czasie podróży czy stanie naładowania akumulatora. Zintegrowany system nawigacji pokazuje najkrótszą trasę do celu. Ponadto aplikacja umożliwia bezpośrednie sterowanie różnymi funkcjami, takimi jak światła lub tryb jazdy.

Elektryczna hulajnoga Mercedes-AMG została wyposażona w mechanizm składania obsługiwany stopą oraz w składane uchwyty. W rezultacie mieści się w bagażniku małego samochodu i można ją wygodnie przewozić we wszystkich środkach transportu publicznego. Dodatkowym plusem jest niska masa własna, wynosząca 14,7 kg.

Czytaj też:
Mercedes-AMG SL 43: Podstawowa wersja wjeżdża na rynek
Czytaj też:
Nowe modele GLS, największego SUV-a Mercedesa-Benza. Wśród nich Maybach

Źródło: Mercedes-Benz