Siódma generacja BMW M5 w wersji sedan przechodzi właśnie testy na torach wyścigowych na całym świecie. BMW zapowiedziało, że będzie kontynuować ofensywę produktową w 2024 r. i potwierdziło rozszerzenie gamy modelowej o wariant M5 Touring.
Historia M5 Touring
Pierwsze BMW M5 Touring na bazie BMW M5 Limuzyna drugiej generacji pojawiło się na rynku w 1992 roku i od tamtego czasu jest symbolem połączenia najwyższych osiągów i funkcjonalności w codziennej eksploatacji. W 2007 roku BMW M uzupełniło ofertę BMW M5 czwartej generacji o wariant Touring. Obecnie udana premiera pierwszego BMW M3 Competition Touring z napędem M xDrive również dowodzi wysokiej atrakcyjności tej specjalnej koncepcji samochodów o wysokich osiągach w segmencie premium klasy średniej.
M5 teraz z hybrydą
W 2024 roku miłośnicy magicznej literki „M" mogą spodziewać się kolejnego po M3 Touring usportowionego modelu kombi. Podobnie jak przyszłe BMW M5 sedan, wariant Touring będzie również wyposażony w nowy, częściowo zelektryfikowany układ napędowy. Typowa dla M charakterystyka mocy i dopracowany układ jezdny, zapewnią dynamikę jazdy i zwinność na poziomie niespotykanym w tej klasie pojazdów.
„Napęd hybrydowy o typowych osiągach M montujemy obecnie również w innych usportowionych samochodach" – powiedział Dirk Häcker, szef działu rozwoju w BMW M GmbH.
Testy na drogach publicznych i torach
Wkrótce rozpoczną się testy pierwszych prototypów nowego BMW M5 Touring w ruchu miejskim, a także na drogach pozamiejskich i autostradach wokół Monachium. Również w nowym BMW M5 Touring zintegrowane zastosowanie wszystkich systemów układu napędowego i jezdnego będzie następnie testowane m.in. na Pętli Północnej Pętli toru Nürburgring, tak aby zapewnić idealny balans między sportowymi osiągami na torze wyścigowym a najwyższym komfortem jazdy na co dzień i podczas długich podróży.
Czytaj też:
Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle. Pełna lista z całej PolskiCzytaj też:
Pakujemy auto na urlop. Jak zmieścić wakacyjny bagaż?