Jacht motorowy od Porsche. Ultra luksus już wkrótce na wodzie

Jacht motorowy od Porsche. Ultra luksus już wkrótce na wodzie

Łódź Frauscher x Porsche
Łódź Frauscher x Porsche Źródło:Porsche
Stocznia Frauscher i producent samochodów sportowych Porsche opracowują ekskluzywny elektryczny jacht. Jego technika napędu pochodzić będzie z przyszłego Porsche Macana electric.

Porsche wspólnie z austriacką stocznią Frauscher pracuje nad ekskluzywną sportową łodzią z napędem elektrycznym. Mierzący 8,67 m długości daycruiser będzie bazować na jednostce Frauscher 858 Fantom Air. Skorzysta z techniki układu napędowego przyszłego Porsche Macana electric. Dostawy pierwszej edycji 25 egzemplarzy mają rozpocząć się w 2024 roku.

– Opowiadamy się za najnowocześniejszym luksusem, który łączy zrównoważony rozwój z wysokimi osiągami – i wciąż redefiniujemy tę koncepcję. Naszą misją jest inspirowanie naszych klientów i spełnianie ich marzeń. Frauscher x Porsche 850 Fantom Air, podobnie jak nasze sportowe samochody, zaoferuje wyjątkowe osiągi oraz luksusowe doświadczenia – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes i członek zarządu Porsche AG ds. finansów oraz IT.

– Napędy elektryczne również w naszej branży zyskują coraz większe znaczenie. Z jednej strony cieszą się rosnąca akceptacją społeczną, a z drugiej nasi klienci są bardzo zadowoleni z zalet elektromobilności, która jest cicha, bezwonna i niezawodna – skomentował Stefan Frauscher, dyrektor generalny stoczni Frauscher odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. – Stocznia Frauscher, założona przez mojego dziadka w 1927 roku, buduje elektryczne łodzie od 1955 roku. Dzięki współpracy z Porsche możemy skorzystać z naszej wiodącej pozycji, jaką mamy w tym obszarze w kontekście całej branży. Ponadto obie nasze firmy wyznają bardzo podobne wartości, są rodzinne i koncentrują się na innowacjach, wzornictwie oraz jakości”.

Z sercem Porsche: technika napędu z Porsche Macana electric

Frauscher x Porsche 850 Fantom Air bazuje na daycruiserze Frauscher 858 Fantom Air, którego kadłub – o długości 8,67 m i szerokości 2,49 m – przejmie praktycznie bez zmian. Z myślą o użytku na wodzie Porsche zoptymalizowało i udoskonaliło swoją technikę napędu przeznaczoną do aut drogowych. Wykorzystano tu najnowocześniejszy samochodowy układ napędowy platformy Premium Platform Electric (PPE), na której – jako pierwszy model Porsche – będzie bazować przyszły w pełni elektryczny Macan. Technika ta obejmuje wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy o łącznej pojemności około 100 kWh, najnowszej generacji synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi (PSM) oraz powiązaną elektronikę mocy. Dzięki 800-woltowej architekturze Porsche elektryczną łódź można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC). Możliwe jest również ładowanie prądem przemiennym (AC).

Design również od Porsche

Producent sportowych aut sygnuje nie tylko technikę napędu, ale i elementy designu. Za wzornictwo sterówki, w tym kierownicy i głównej konsoli z przepustnicą oraz zintegrowanymi wyświetlaczami, odpowiada Studio F.A. Porsche.

Podobnie jak Frauscher 858 Fantom Air z konwencjonalnym układem napędowym, wersja elektryczna może pomieścić do dziewięciu pasażerów. Tylna platforma prowadzi do obszernej części wypoczynkowej z dwiema leżankami. Środkowa sekcja łączy tylną część jachtu z wolnostojącą sterówką i kokpitem. Są dwie kolejne tapicerowane ławki z przodu. Pokład zaopatrzono także w dwa zapewniające cień bimini, elektryczną wciągarkę wykonanej ze stali nierdzewnej kotwicy, wysokiej jakości nagłośnienie oraz lodówkę. Porsche zadba o szczególnie wysokiej jakości wykończenie oraz luksusowe wyposażenie.

Elektryczny jacht Frauscher x Porsche ma zadebiutować w 2024 roku. Będzie można zabierać go na lokalnie bezemisyjne i praktycznie bezgłośne rejsy przez porty i zatoki oraz na wycieczki po wodach śródlądowych lub otwartych jeziorach, z myślą o bardziej zrównoważonej przyjemności podróżowania. Jacht nadaje się także na wzburzone wody, a tym samym na morze. – Nasza łódź doskonale sprawdzi się na przykład jako daycruiser służący do relaksującego pływania lub jako tender dla superjachtu, w sam raz na wycieczkę do nadmorskiego miasta – powiedział Stefan Frauscher.

Początkowy plan zakłada wyprodukowanie ekskluzywnej serii 25 jednostek, które można zamówić w ramach przedsprzedaży w firmie Frauscher; ich dostawy do pierwszych klientów mają ruszyć od 2024 roku. Jacht zostanie zbudowany w stoczni Frauscher w Ohlsdorfie w Austrii. Firma Frauscher zajmie się również całą logistyką sprzedaży oraz obsługą posprzedażną.

Czytaj też:
Wielka umowa Igi Świątek. Zdecydowała się na współpracę z gigantem
Czytaj też:
Kultowe modele samochodów sprzedają się jak świeże bułki. Kolekcjonerzy czekają na okazje

Źródło: Porsche