Światowa sprzedaż marki Renault w pierwszym półroczu 2023 osiągnęła 770 807 sztuk. To wzrost o 11 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2022 roku. Marka zwiększyła udział sprzedaży w najbardziej rentownych kanałach i segmentach rynku.
W Europie sprzedaż Renault wzrosła o 21 proc. do poziomu 501 985 samochodów. Tym samym marka zdobyła drugie miejsce pod względem sprzedaży na rynku europejskim. Do wzrostu wydatnie przyczyniły się Wielka Brytania (+61 proc.), Holandia (+58 proc.), Hiszpania (+47 proc.) i Włochy (+35 proc.).
Renault jest numerem 1 we Francji na rynku samochodów osobowych ze sprzedażą 44 715 samochodów oraz na rynku samochodów dostawczych (54 239 sprzedanych samochodów).
Marka kontynuuje ofensywę w segmencie C, w którym odnotowała 42-procentowy wzrost sprzedaży dzięki sukcesowi nowego Australa, Arkany i Megane E-Tech electric.
Renault informuje też, że utrzymuje korzystny miks sprzedaży – ponad 50 proc. samochodów w Europie stanowi sprzedaż dla klientów indywidualnych.
Marka uzyskuje też doskonałe wyniki na rynku samochodów dostawczych, gdzie może się poszczycić dwucyfrowym wzrostem sprzedaży na świecie (+21,5 proc.) i jeszcze większym w Europie (+25,4 proc.).
Wzrost na rynku elektryków
Silny wzrost sprzedaży samochodów typu full hybrid (+40 proc.) do 83 000 sztuk zapewnił marce Renault duży postęp w zakresie elektryfikacji – łączna sprzedaż samochodów zelektryfikowanych zwiększyła się o 17 proc. do 132 500 sztuk. Do tego sukcesu znacząco przyczyniły się modele Austral (65 proc. sprzedaży stanowiły wersje HEV) i Arkana (55 proc. sprzedaży w wersji HEV).
Megane E-Tech Electric, dla którego bieżący rok będzie pierwszym pełnym rokiem sprzedaży, sprzedał się w pierwszym półroczu w liczbie ponad 23 000 sztuk. To najlepiej sprzedający się model elektryczny w tym segmencie we Francji. Megane stanowi ok. 50 proc. sprzedaży samochodów elektrycznych marki, która wynosi 48 000 sztuk. W drugim półroczu 2023 roku rozpocznie się sprzedaż Megane na rynkach pozaeuropejskich: w Turcji i Brazylii.
Wzrost na rynku aut dostawczych
Renault informuje, że uzyskuje doskonałe wyniki na rynku samochodów dostawczych, gdzie może się poszczycić dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Globalna sprzedaż wyniosła 186 000 samochodów (+21,5 proc.). W Europie wzrosła o 25,4 proc. do 144 250 sztuk przy średnim wzroście rynkowym 11,7 proc.
Wynik jest owocem sukcesu flagowych modeli marki: Kangoo (+11,7 proc.), Express (+48,9 proc.), Master (+13,8 proc.) i Trafic (+36 proc.), które są liderami w swoich segmentach.
Czytaj też:
Elektryczne hulajnogi. Na co powinni zwracać uwagę kierowcy?Czytaj też:
Oto samochody, które najbardziej kochają Polacy