Firmy kupują więcej niż przed rokiem. Rozrost flot to dobry znak

Firmy kupują więcej niż przed rokiem. Rozrost flot to dobry znak

Ford E-Transit Courier
Ford E-Transit Courier Źródło:Ford
Floty firmowe, jeśli chodzi o dostawczaki, rozrastają się. To bardzo dobry prognostyk, podsumowali eksperci z Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Według danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów w lipcu 2023 roku zarejestrowano w Polsce 5 335 samochodów dostawczych, o 12,96 proc. więcej niż rok wcześniej i o 11,61 proc. mniej niż w czerwcu 2023 roku. W 2023 roku zarejestrowano dotychczas w Polsce 36 882 samochody dostawcze, 1,66 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Jedenaście z pierwszych piętnastu marek na liście rankingowej zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2023 roku w porównaniu do 2022 roku, w tym najbardziej Ssangyong, o 615,79 proc. Największy spadek zanotowało Iveco – o 28,12 proc.

Renault na czele

Tytuł lidera rynku w 2023 roku dzierży Renault. Klienci kupili i zarejestrowali 7 778 aut tej marki, o 8,08 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Udział Renault w polskim rynku aut dostawczych wyniósł 21,09 proc.

Na pozycji wicelidera znalazł się Ford, w przypadku którego liczba zarejestrowanych aut wyniosła 5 628 szt., o 11,03 proc. więcej niż w 2022 r. Udział marki w rynku wyniósł 15,26 proc. Na trzecim miejscu jest Fiat. W 2023 r. klienci tego producenta zarejestrowali 4 374 pojazdy dostawcze, o 28,16 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 11,86 proc.

Na czwartej pozycji znalazła się Toyota, a na piątej pozycji uplasował się Mercedes-Benz.

Najczęściej kupowanym modelem auta dostawczego w 2023 r. jest dotychczas Renault Master. Na drugiej pozycji uplasowało się Iveco Daily, na trzeciej Fiat Ducato, a na czwartej Ford Transit. Pierwszą piątkę zamyka Mercedes Sprinter.

Czytaj też:
Ranking aut dostawczych dla firm. Ile kosztuje furgon?
Czytaj też:
Młoda kobieta spowodowała kolizję. To był początek jej problemów

Opracował:
Źródło: IBRM Samar