Drogowa rakieta mocniejsza niż kiedykolwiek. Oto Audi RS 6 Avant Performance

Drogowa rakieta mocniejsza niż kiedykolwiek. Oto Audi RS 6 Avant Performance

Audi RS 6 Avant performance
Audi RS 6 Avant performance Źródło: Audi
3,4 sekundy od 0 do 100 km/h. Moc większa o 30 KM, a moment obrotowy o 50 Nm. Audi pokazało RS 6 Avant w najwyższej wersji Performance. Nie mieliśmy jeszcze okazji, ale podobno lepiej się prowadzi. A że stanie się marzeniem dla każdego petrolheada, to wiadomo.

Nowemu Audi RS 6 Avant Performance wyostrzono wygląd, by od razu było widać, że właściciel jeździ tym samochodem, a nie „zwykłym” RS-em. Najważniejsze jest jednak w tym aucie to, że czterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz podwyższoną moc, do aż 630 KM oraz również podwyższony maksymalny moment obrotowy, do 850 Nm.

Audi RS 6 Avant performance

Audi pisze w komunikacie, że dla marki „performance” oznacza po prostu więcej mocy. Wydaje nam się, że oznacza znacznie więcej, gdyż zwiększenie mocy byłoby zabiegiem zbyt prostym. Inżynierowie popracowali nie tylko nad silnikiem auta, ale i wagą i właściwościami jezdnymi

Wóz ma większe turbosprężarki. Uzyskano wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI. To właśnie pozwoliło na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm w porównaniu z wersją podstawową. Nowe Audi RS6 Performance przyspiesza do setki o 0,2 sekundy szybciej niż wersja bazowa RS 6.

Kiedy mniej znaczy więcej

Audi RS 6 Avant performance

Samochód jest o osiem kilogramów lżejszy od RS-a. Całkowita masa własna modelu RS 6 Avant performance wynosi 2090 kg. To wynik zmniejszonej izolacji pomiędzy komorą silnika a wnętrzem oraz w tyle pojazdu. Bonus: wewnątrz auta jest też głośniej

Moc mocniejszego silnika 4.0 TFSI przekazywana jest do stałego napędu na wszystkie koła Quattro przez standardową, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, jednak z krótszymi czasami zmiany biegów.

Auto jest czteronapędową. Za rozdział mocy odpowiada mechaniczny międzyosiowy mechanizm różnicowy. Rozdziela on moc w stosunku 40:60, dając przewagę osi tylnej. Jednak w przypadku wystąpienia poślizgu, wyższy moment obrotowy przekazywany jest automatycznie na oś o lepszej przyczepności – do 70 procent może przepływać na oś przednią i do 85 procent – na oś tylną. Kolejna rzecz, to że samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy jest lżejszy i bardziej kompaktowy. To także wyraźnie wpływa na precyzyjniejsze pokonywanie zakrętów, zmniejsza też podsterowność przy limicie przyczepności.

22-calowe koła ze specjalnymi oponami

Audi RS 6 Avant performance

Nowe Audi RS 6 Avant Performance jest wyposażone standardowo w 21-calowe obręcze kół z odlewanego aluminium. Są stylizowane na 10-ramienne turbiny i obute w opony o rozmiarze 275/35. Dla wymagających więcej jest opcja: obok 22-calowych odlewanych felg aluminiowych, dostępne są również 22-calowe lekkie felgi w polerowanej metalicznej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym neodymowym złocie. Konstrukcja ażurowych szprych 5-Y wspomaga chłodzenie hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym technologicznie procesie kucia i frezowania. Lekka felga jest o ok. 5 kilogramów lżejsza od 22-calowej felgi aluminiowej w podstawowym RS 6 Avant.

Audi RS 6 Avant performance

Auto obuto w specjalne opony Continental „Sport Contact 7” 285/30. Jak twierdzi Audi, odgrywają one kluczową rolę w zmniejszaniu masy. Opony mają lepszą przyczepność na suchej, ale i na mokrej nawierzchni. Podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością zmniejszają podsterowność. Nadto, dzięki nowym oponom, podczas hamowania od 100 do 0 km/h droga hamowania skraca się nawet o dwa metry.

Jak w każdym Audi z wyższej półki, system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive Select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć profili: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, a także dwa tryby RS1 i RS2, które można konfigurować samodzielnie.

Pakiet RS Dynamic w standardzie

Audi RS 6 Avant performance

Pakiet RS Dynamic jest elementem standardowego wyposażenia modelu RS 6 Performance. W jego skład wchodzą: podniesienie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych oraz sportowy mechanizm różnicowy Quattro na tylnej osi.

Audi RS 6 Avant performance

Opcjonalnie dostępny jest także pakiet RS Dynamic Plus, który oprócz wszystkich cech pakietu RS Dynamic, podnosi również prędkość maksymalną do 305 km/h i obejmuje ceramiczny układ hamulcowy RS. Zamawiający mogą wybrać zaciski hamulcowe w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim oraz tarcze przednie o średnicy 440 mm i tylne o średnicy 370 mm. Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik.

Nowe kolory nadwozia i pakiety stylizacyjne

Audi RS 6 Avant performance

Nowe Audi RS 6 Avant Performance jest dostępne łącznie w 16 kolorach nadwozia. Po raz pierwszy w ofercie znalazły się metaliczny i matowy kolor niebieski Ascari Blue oraz matowy kolor srebrny Dew Silver. Modele Performance (RS6 Avant i RS7) wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS w kolorze matowej szarości, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi klapami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz wykończeniem szyb bocznych i tylnego dyfuzora. W opcji dostępny jest również pakiet stylistyczny matowy karbon/czerń, w którym relingi dachowe i listwy na szybach bocznych są czarne. Pierścienie Audi i logo modelu są w zależności od wyboru klienta albo chromowane, albo czarne.

Nowe akcenty i funkcje wnętrza

Audi RS 6 Avant performance

Do wnętrza można wybrać jeden z pakietów stylistycznych RS. Do kolorów szarego i czerwonego dodano kolor niebieski. W tym ostatnim wypadku koło kierownicy z czarnej alcantary ma kontrastujące przeszycia w kolorze niebieskim Mercato, a dywaniki podłogowe, boki konsoli środkowej i gałka dźwigni zmiany biegów również mają kontrastujące niebieskie przeszycia. Pasy bezpieczeństwa są na całej powierzchni utrzymane w kolorze błękitu oceanicznego z dekoracyjnymi wstawkami o strukturze diagonalnej, z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów oraz boki konsoli środkowej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się w około 45 procentach z przetworzonych włókien PET, a sportowe fotele pokryto skórzaną tapicerką Valcona perforowaną szwami o strukturze plastra miodu z kontrastującymi przeszyciami w kolorze niebieskim Mercato. Kolejną charakterystyczną cechą modelu jest dioda LED w przednich drzwiach, która po otwarciu drzwi na podłożu obok samochodu wyświetla napis „RS performance”.

Audi RS 6 Avant performance

Pakiety stylistyczne RS dostępne są w trzech wariantach kolorystycznych z opcjonalnymi dodatkami: dekoracyjnymi wstawkami, podłokietnikami w drzwiach i środkowym podłokietnikiem z mikrofibry Dinamica. Środkowy panel siedzeń jest z szarą, czerwoną lub niebieską wkładką. Przez sportową perforację prześwituje wybrany przez klienta kolor, a na oparciach siedzeń znajdują się wytłoczenia RS w pasującym kolorze. Klienci mogą skorzystać z nowego narzędzia wizualizacyjnego „Audi Exclusive Customizer” umożliwiającego utworzenie tysięcy indywidualnych kombinacji.

Audi RS 6 Avant performance

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego kokpitu cyfrowego Audi Virtual Cockpit Plus mają nowe funkcje, w tym wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów (zmienia kolor od zielonego, przez żółty do czerwonego, migając na obrotomierzu w sposób identyczny jak w sportach motorowych). Funkcja Launch Control sygnalizuje za pomocą nowych ikon najlepszy moment przyspieszenia podczas ruszania.

Czytaj też:
Ceny samochodów używanych znowu rosną. Trudna sytuacja rynkowa
Czytaj też:
Co czwarte auto kupowane w Polsce to wóz z wyższej półki. Tesla rośnie bardzo szybko

Galeria:
Audi RS 6 Avant performance
Audi RS 6 Avant performance
Źródło: Audi