Jak czytamy w informacji Grupy BOŚ, pierwsze półrocze tego roku to okres utrzymującego się dużego zainteresowania dopłatami do leasingu samochodów elektrycznych w ramach programu „Mój elektryk” (przypomnijmy: uruchomionego pod koniec 2021 roku).
W pierwszej połowie 2023 roku do banku wpłynęło ponad 3,3 tys. wniosków o dopłaty do leasingu na łączną kwotę ponad 116 mln zł. Narastająco od momentu uruchomienia ścieżki leasingowej programu liczba złożonych wniosków sięgnęła przeszło 9 tysięcy na łączną kwotę ponad 300 mln zł. Zarząd Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (operatora całego programu „Mój elektryk”) zatwierdził już dopłaty do blisko 8 tys. pojazdów, a łączna wartość zatwierdzonych wniosków przekroczyła 265 mln zł.
Dosypano pieniędzy
W maju 2023 r. NFOŚiGW zaakceptował wniosek BOŚ o zwiększenie puli środków na dopłaty do leasingu o 150 mln zł, do 400 mln zł. W tym roku do programu przystąpiło 5 kolejnych firm leasingowych i na koniec czerwca BOŚ – będący jedynym operatorem ścieżki leasingowej programu – współpracował z 29 firmami.
W pierwszym półroczu 2023 roku Grupa BOŚ odnotowała poprawę wyników z podstawowej działalności, w szczególności w obszarze wyniku odsetkowego, który wyniósł 410,9 mln zł, co oznacza wzrost o 23,5 proc. rok do roku. Wypracowany w pierwszej połowie tego roku zysk netto Grupy BOŚ wyniósł 55,8 mln zł wobec 83,9 mln zł w analogicznym okresie 2022 roku.
Czytaj też:
Tam gdzie sprzedaż powinna rosnąć, spada. Chiny kroczą ku kryzysowi?Czytaj też:
Klątwa zużytej baterii. Jak zweryfikować stan używanego elektryka?Czytaj też:
Miał być milion elektryków i jest. Tylko kraje się nie zgadzają