Ile jest fabryk motoryzacyjnych w Europie? Liczba znacząco wzrosła

Ile jest fabryk motoryzacyjnych w Europie? Liczba znacząco wzrosła

Fabryka samochodów Audi
Fabryka samochodów Audi Źródło:Audi
Z 301 do 322 wzrosła liczba motoryzacyjnych fabryk w Europie (nie chodzi tylko o Unię Europejską). Powstanie nowych 21 fabryk było kwestią roku.

O wzroście liczby motoryzacyjnych fabryk w Europie poinformowało Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA – Association des Constructeurs Européens d'Automobiles).

Jak czytamy, w 2022 roku w Europie działały 322 fabryki samochodów, w porównaniu z 301 w roku poprzednim. Można oczekiwać, że pod koniec roku 2023 fabryk będzie jeszcze więcej.

W Europie działają 322 zakłady montażu samochodów, dostawczaków, ciężarówek, autobusów, silników i akumulatorów, co oznacza wzrost z 301 w 2021 r. W samej Unii Europejskiej znajduje się 213 zakładów, co oznacza wzrost w porównaniu ze 194 w 2021 r.

Z obecnych w całej Europie fabryk 127 produkuje samochody, 71 autobusy, 56 ciężarówki (pojazdy ciężkie), 46 samochody dostawcze (lekkie pojazdy użytkowe), 71 silniki, a 42 akumulatory.

Członkowie ACEA budują samochody, furgonetki, ciężarówki, autobusy i silniki w 17 państwach członkowskich UE.

Lokalizacja europejskich fabryk

Gdzie znajdują się wspomniane fabryki? Oto lista krajów i liczba fabryk (łącznie fabryk samochodów, dostawczaków, ciężarówek, autobusów, silników i baterii):

  • Austria – 6
  • Belgia – 8
  • Chorwacja – 1
  • Czechy – 9
  • Finlandia – 3
  • Francja – 31
  • Niemcy – 54
  • Węgry – 7
  • Włochy – 23
  • Holandia – 9
  • Polska – 19
  • Portugalia – 5
  • Rumunia – 6
  • Słowacja – 5
  • Słowenia – 2
  • Hiszpania – 16
  • Szwecja – 9
  • Unia Europejska – 213
  • Białoruś – 4
  • Kazachstan – 6
  • Macedonia Północna – 1
  • Rosja – 32
  • Serbia – 3
  • Turcja – 16
  • Ukraina – 5
  • Wielka Brytania – 36
  • Uzbekistan – 6
  • Europa – 322

Czytaj też:
Chcesz zobaczyć jak produkuje się samochody? Skorzystaj z okazji za darmo
Czytaj też:
Europejscy producenci muszą obniżyć koszty produkcji elektryków, by walczyć z chińską „inwazją”

Opracował:
Źródło: ACEA