Nowy Mercedes-Benz Klasy E już w sprzedaży w Polsce. Znamy cennik auta i opcji

Nowy Mercedes-Benz Klasy E już w sprzedaży w Polsce. Znamy cennik auta i opcji

Mercedes-Benz Klasy E kombi
Mercedes-Benz Klasy E kombi Źródło:Mercedes-Benz
Salony Mercedesa-Benza w Polsce rozpoczęły przyjmowanie zamówień na nową generację Klasy E. Do wyboru są wersje Limuzyna i Kombi z jednostkami benzynowymi oraz wysokoprężnymi, również w hybrydowych odmianach plug-in. Bazowy benzynowy wariant E 200 o mocy 204 + 23 KM kosztuje od 269 900 zł.

Najnowsza Klasa E (seria 214) to etap przejściowy od silnika spalinowego do napędu elektrycznego. Stąd istotny udział w gamie silnikowej mają hybrydowe odmiany plug-in, z zasięgiem w trybie elektrycznym przekraczającym 100 km (WLTP). Pierwsze egzemplarze Klasy E Limuzyna trafią do europejskich salonów jesienią 2023 r.

Ceny wyjściowych wersji

Oferta nowej Klasy E dla nadwozi Limuzyna i Kombi początkowo obejmuje odmiany:

  • E 200 (benz., 204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s): Limuzyna od 269 900 zł, Kombi od 282 000 zł
  • E 220 d (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s): Limuzyna od 285 900 zł, Kombi od 298 000 zł
  • E 220 d 4Matic (diesel, 197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s): Limuzyna od 299 200 zł
  • E 300 e (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s): Limuzyna od 315 900 zł, Kombi od 328 000 zł
  • E 300 e 4Matic (benz. + elektr., 204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s): Limuzyna od 329 200 zł
  • E 400 e 4Matic (benz. + elektr., 252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s): Limuzyna od 365 300 zł

Z końcem września w sprzedaży pojawią się także dodatkowe odmiany napędowe dla nadwozia Kombi, nowe warianty silnikowe E 200 4Matic, E 300 de i E 300 de 4Matic, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4Matic oraz E 450 4Matic. Równocześnie gama wzbogaci się o uterenowione kombi All-Terrain.

Wyposażenie standardowe

Bazowa specyfikacja nowej Klasy E bazuje na linii Avantgarde i obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa, 17-calowe obręcze z lekkiego stopu, zawieszenie Agility Control z selektywnym systemem tłumienia, asystenta martwego pola, asystenta znaków drogowych, aktywnego asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat Distronic Plus, reflektory LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych, kamerę cofania, oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki, elektrycznie składane lusterka boczne, pakiet integracji smartfona, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację automatyczną Thermatic, nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.

Opcje w Klasie E

Nabywcy mają do wyboru gamę opcji i elementów personalizacji, w tym linię AMG (26 422 zł), m.in. ze stylizacją AMG, wzmocnionym układem hamulcowym i 19-calowymi obręczami, pakiet Avantgarde Advanced Plus za 17 471 zł (obejmuje m.in. fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory Digital Light, pakiet parkowania z zestawem kamer 360° oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX), czy pakiet Energizing Plus za 18 967 zł (klimatyzowane wielokonturowe przednie fotele, pakiet komfortowego ogrzewania, pakiet Air-Balance).

Doświadczenie użytkownika może pogłębić znany z Klasy S zestaw wskaźników z funkcją 3D (5699 zł) oraz MBUX Superscreen, który łączy centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu (8577 zł). Klasa E oferuje też funkcję cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli smartfonów (element pakietu Keyless-Go za 7311 zł).

Cechy w obszarze komfortu i dynamiki jazdy można zwiększyć, zamawiając pakiet Engineering z zawieszeniem pneumatycznym Airmatic oraz skrętną tylną osią, która zmniejsza średnicę zawracania (16 060 zł).

Czytaj też:
Kobiety zaprezentują zabytkowe Mercedesy. Zlot „She's Mercedes” w Nowym Tomyślu
Czytaj też:
Pierwsze nowe auta Mercedes-Benz Klasy E już w Europie. Elektryfikacja je zdominowała

Opracował:
Źródło: Mercedes-Benz