Prototypowy egzemplarz Hiluxa wykorzystuje technologię z Toyoty Mirai. Może pokonać na jednym tankowaniu wodoru ponad 600 km. Prezentacja pick-upa odbyła się w zakładach Toyota Manufacturing UK (TMUK) w Derby, gdzie model został opracowany.
Wodorowy Hilux jest częścią strategii Toyoty, by w motoryzacji korzystać z różnych technologii napędów, a nie jednej drogi. Dlatego firma pracuje równolegle nad autami elektrycznymi, elektrykami na wodór, hybrydami i hybrydami plug-in.
600 km zasięgu wodorowego Hiluxa
Do stworzenia napędu prototypowego Hiluxa wykorzystano komponenty z Toyoty Mirai drugiej generacji. Wodór przechowywany jest pod wysokim ciśnieniem w trzech zbiornikach. Auto jest w stanie pokonać ponad 600 km na jednym tankowaniu. W wodorowym Hiluxie bateria, która magazynuje energię wytwarzaną przez ogniwa paliwowe, umieszczona jest z tyłu, by nie zmniejszać przestrzeni w kabinie.
Prace nad stworzeniem Toyoty Hilux z napędem elektrycznym na ogniwa paliwowe rozpoczęły się na początku 2022 roku. W projekcie poza brytyjską Toyotą wzięły udział też brytyjskie organizacje Ricardo, European Thermodynamics (ETL), D2H i Thatcham Research. Na opracowanie wodorowego Hiluxa Toyota Motor UK otrzymała grant od Advanced Propulsion Centre (APC), organizacji ufundowanej przez brytyjską branżę motoryzacyjną i budżet państwa zajmującej się finansowaniem projektów badawczo-rozwojowych nad nisko- i bezemisyjnymi technologiami napędowymi.