Ford Mustang Mach-E Rally. Rajdówka do zabawy na asfalcie i w kurzu

Ford Mustang Mach-E Rally. Rajdówka do zabawy na asfalcie i w kurzu

Ford Mustang Mach-E Rally
Ford Mustang Mach-E Rally Źródło:Ford
Ford Mustang Mach-E Rally został zaprezentowany bez kamuflażu na targach IAA Mobility w Monachium. Wcześniej auto przedstawiono na Goodwood Festival of Speed na początku tego roku. Wóz dołącza do rodziny Mustangów Mach-E jako ten, który nadaje się na szutrowe drogi.

Mustang Mach-E Rally ma rozwiązania techniczne znane z modeli elektrycznych, zastosowane w kompletnie nowej, niewykorzystanej dotąd przestrzeni. Maszynę napędza tuningowana wersja napędu z Mustanga Mach-E GT, wykorzystującego dwusilnikowy zespół napędowy. Zapewnia on co najmniej 880 Nm momentu obrotowego i 358 kW mocy. Mustang Mach-E Rally jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności użytkowej 91 kWh.

Samochód porusza się na specjalnie opracowanym zawieszeniu, które zostało podniesione o 20 milimetrów w stosunku do podwozia Mustanga Mach-E GT i jest wyposażone w dostrojone sprężyny, amortyzatory MagneRide i 385-milimetrowe przednie tarcze hamulcowe z lakierowanymi w kolorze czerwonym zaciskami Brembo.

Ford Mustang Mach-E Rally. Osłony i dodatki

Mustang Mach-E Rally jest wyposażony do ścigania się na odcinkach szutrowych, ma 19-calowe felgi aluminiowe w stylu rajdowym. Założono na nie opony Michelin CrossClimate w rozmiarze 235/55 R19, zapewniające większą przyczepność boczną oraz lepsze parametry na luźnych nawierzchniach.

Ze względu na szuter i piach, który będzie wyrzucany spod kół, model został wyposażony w osłony ochronne silników przedniego i tylnego oraz folię ochronną na listwach drzwi i nadkolach. U dealerów będą dostępne również stylizowane chlapacze, które chronią przed kamieniami rozrzucanymi spod opon. Z przodu znajduje się również punkt z wbudowanym zaczepem do haka wyciągarki.

Mustang Mach-E Rally dysponuje pierwszym w historii Forda trybem jazdy RallySport Drive, który stworzono z myślą o jeździe terenowej. Dostosowuje on parametry elektronicznych systemów sterowania, pozwalając na jazdę większym poślizgiem, utrzymując liniową reakcję przepustnicy dla lepszej kontroli i bardziej ostre tłumienie amortyzatorów dla lepszego prowadzenia w zakrętach na luźnej nawierzchni. Nowy tryb jazdy oraz nowe opony ułatwiają Mustangowi Mach-E Rally radzenie sobie na śniegu i innych śliskich nawierzchniach.

Ford Mustang Mach-E Rally. Z wyglądu rajdówka

Wizualnie Mustang Mach-E Rally wyróżnia się także tylnym spojlerem, który nawiązuje do podobnego elementu w Focusie RS. Dodano kontrastujące akcenty, w tym górne i dolne listwy nadwozia, przedni splitter, stalowy dach lakierowany w kolorze czarnym, a także front z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi o rajdowym rodowodzie. Każdy Mustang Mach-E Rally otrzyma standardowo dwa pasy na masce, które uzupełniają paletę lakierów. Model można zamówić w kolorach Grabber Blue, Shadow Black, Eruption Green i Grabber Yellow. Dostępne odpłatnie jako opcja są lakiery Star White oraz nowy Glacier Grey.

We wnętrzu białe akcenty znajdziemy na desce rozdzielczej, dolnych ramionach kierownicy i w kontrastujących przeszyciach na panelach drzwi. Są i sportowe fotele, wyróżniające się napisem „Mach-E Rally” wytłoczonym na powierzchni obicia i błyszczącymi, białymi plecami.

Czytaj też:
Może nieźle namieszać w Goodwood. Za jego kierownicą zasiądzie rajdowy mistrz świata
Czytaj też:
Ford idzie na całość. Elektryczny F-150 Lightning będzie dostępny w Europie

Galeria:
Ford Mustang Mach-E Rally
Opracował:
Źródło: Ford