Renault coraz silniejsze na polskim rynku. Odświeżenie gamy modeli bardzo pomogło

Renault coraz silniejsze na polskim rynku. Odświeżenie gamy modeli bardzo pomogło

Renault Grand Kangoo
Renault Grand Kangoo Źródło:Renault
Na piąte miejsce na polskim rynku awansowało Renault. Francuska firma wzrost popularności zawdzięcza kilku nowym modelom oraz – tradycyjnie już – samochodom dostawczym.

Renault zwiększyło udział w rynku i po ośmiu miesiącach roku zajmuje piąte miejsce wśród marek motoryzacyjnych w Polsce. Rośnie sprzedaż samochodów osobowych (o 26 proc.), a na rynku samochodów dostawczych Renault nieprzerwanie zajmuje pierwsze miejsce, z wynikiem 8 666 zarejestrowanych aut.

Piąte miejsce i spore wzrosty

Francuzi pochwalili się w swojej ocenie znakomitymi ogólnymi wynikami. Teraz Renault plasuje się już na piątej pozycji w sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych w Polsce (z liczbą 19 797 zarejestrowanych aut od stycznia do sierpnia 2023 roku, co daje Renault 5,6 proc. udziału w rynku).

Poszczególne nowe modele wykrawają dla Francuzów coraz większy kawałek tortu. Renault Megane E-Tech 100 proc. Electric plasuje się w Top 3 w segmencie hatchback samochodów elektrycznych w Polsce, z wynikiem 251 zarejestrowanych aut w okresie od stycznia do sierpnia. Rośnie sprzedaż tego modelu do firm i instytucji, w tym roku podpisano już m.in. kontrakt na dostawę 46 aut Gminie Miejskiej Kraków, a 24 samochody zamówiła firma GLS.

Największą popularnością w ofercie samochodów osobowych marki Renault cieszy się Captur, znajdując szczególne uznanie wśród klientów indywidualnych, którzy stanowią ponad połowę nabywców tego modelu. Klienci decydują się najczęściej na wersję techno TCe 100 LPG. Renault Captur osiągnęło
w segmencie małych SUV-ów wynik 2 516 zarejestrowanych sztuk od początku roku do końca sierpnia.
W okresie lipiec-sierpień o 8 proc. wzrosła też sprzedaż hybrydowej wersji Renault Captura.

W sierpniu 9-procentowy wzrost zarejestrowanych samochodów, w stosunku do lipca, odnotowało Renault Austral. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy bieżącego roku Austral osiągnął sprzedaż na poziomie 875 aut.

Renault Clio znalazło się w Top 4 w segmencie B, z liczbą 2 361 zarejestrowanych samochodów. Jest to wynik jeszcze sprzed pojawienia się w sprzedaży nowego Clio.

Auta dla profesjonalistów

Renault Trafic Passenger zajmuje pierwsze miejsce w segmencie minibusów. Renault nie opuszcza pierwszego miejsca na podium segmentu LCV (samochody dostawcze),
z największą liczbą zarejestrowanych modeli – dominuje Renault Master, z kolei Top 2 w segmencie minivanów należy do Renault Trafic.

W segmencie małych furgonetek wzrost sprzedaży w sierpniu zanotowało Renault Express Van, aż o 45 proc. w stosunku do lipca tego roku, zajmując drugie miejsce w swoim segmencie. W okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku Express Van znalazł 883 nabywców. Dzięki nowej atrakcyjnej ofercie cenowej wprowadzonej na ten model (od 69 900 zł netto), Renault liczy na jeszcze lepszą pozycję na rynku na koniec roku.

Czytaj też:
Dla przedsiębiorców. Express Van i inne furgonetki Renault z obniżonymi cenami
Czytaj też:
„Kangur” od Renault stał się teraz Grandem. Ma trzy rzędy siedzeń i największą przestrzeń

Opracował:
Źródło: Renault