Obiekt Audi zlokalizowany jest na terenie parku technologicznego Incampus w Ingolstadt, wyposażony został w znacznie ulepszone i najnowocześniejsze urządzenia do testów zderzeniowych.
Inwestycja na przyszłość
W miejsce zainwestowano około 100 milionów euro. Na terenie centrum znajdują się m.in. 250-metrowy tor rozbiegowy, mobilny 100-tonowy blok zderzeniowy oraz urządzenia do zderzania dwóch pojazdów pod kątem 90 stopni.
W nowym Centrum Bezpieczeństwa Pojazdów Audi (AFZ) w Ingolstadt pracować będzie około 100 specjalistów, którzy zajmą się wszystkimi istotnymi scenariuszami testowymi. Obiekt zaprojektowano, by można było w nim przeprowadzać testy wykraczające poza obecne wymagania wielu rynków. Chodzi o to, by bez konieczności kolejnych inwestycji można się było dostawać do przyszłych zmian.
Ogromna powierzchnia
Centrum jest ogromne, z główną powierzchnią o wymiarach 130 na 110 metrów, o wysokości 20 metrów. Zintegrowana arena zderzeniowa składa się z wolnego od podpór obszaru o wymiarach 50 na 50 metrów, a przeciwległe tory rozbiegowe mają łączną długość 250 metrów. Daje to możliwość prowadzenia testów przy prędkościach przekraczających dzisiejsze wymagania. Dodatkowy pas umożliwia również zderzenia pod kątem prostym z udziałem dwóch pojazdów.
Możliwości testowe nowego centrum
Blok zderzeniowy o wadze 100 ton znajdujący się na arenie zderzeniowej jest umieszczony w taki sposób, by można go było przesuwać i obracać. Taka konfiguracja daje możliwość prowadzenia wielu różnych rodzajów testów zderzeniowych.
Cały obszar jest poprzecinany kilkoma pasami zderzeniowymi, które umożliwiają badania nad kolizjami między dwoma pojazdami i nad integralnym bezpieczeństwem. Tak zwana "latająca podłoga" umożliwia z kolei jazdę pojazdami bokiem do przeszkód. Jak informuje Audi, każdy pojazd marki, zanim zostanie wprowadzony na rynek, przechodzi dwucyfrową liczbę scenariuszy testowych.
Symulacje i testy z manekinami
Na nowej arenie testów zderzeniowych wykorzystywanych jest ponad 60 manekinów różnego typu: od 18-miesięcznego malucha, po dorosłego o wadze 102 kg. Zaawansowane manekiny THOR wykorzystują do 150 czujników.
Do rejestrowania sekwencji zdarzeń podczas testów zderzeniowych wykorzystywane są szybkie kamery i funkcja śledzenia ruchu. Z kolei do cyfrowego przetwarzania zakresu deformacji po teście wykorzystuje się technikę trójwymiarowego skanowania.
Czytaj też:
Audi Sport z GmbH z limitowaną serią E-Trona GT. Zrobiło się lodowatoCzytaj też:
Postanowił zabawić się w policjanta drogówki. Wsadził „koguta” za szybę Audi i udawał radiowóz
