Ładowany z gniazdka. Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid ma własny generator prądu

Ładowany z gniazdka. Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid ma własny generator prądu

Ford Ranger Plug-in Hybrid
Ford Ranger Plug-in Hybrid Źródło:Ford
Ford rozszerza globalną gamę pick-upów o pierwszego w historii ładowanego z gniazdka Rangera Plug-in Hybrid.

Ford Ranger z napędem hybrydowym typu plug-in, łączy możliwość jazdy na napędzie elektrycznym z możliwością jazdy na napędzie spalinowym. Produkcja pierwszego w historii Rangera Plug-in Hybrid rozpocznie się pod koniec 2024 roku, a dostawy do klientów na początku 2025 roku.

Właściciele Rangera Plug-in Hybrid skorzystają z rozwiązań systemowych Ford Pro. Te rozwiązania zawierają nowe funkcje przydatne w pracy: ułatwiają lub upraszczają ładowanie, oprogramowanie i obsługę serwisową.

Ford Ranger Plug-in Hybrid. Połączenie silników

Ford Ranger Plug-in Hybrid

Ranger Plug-in Hybrid będzie generował większy moment obrotowy niż jakikolwiek inny Ranger, dzięki zespołowi napędowemu, składającemu się 2,3-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost i silnika elektrycznego zasilanego akumulatorem trakcyjnym. Układ umożliwi również jazdę w trybie bezemisyjnym do 40 kilometrów zasięgu.

Maksymalna zdolność holownicza Rangera Plug-In Hybrid dla przyczep z hamulcem wynosi 3500 kg – czyli jest identyczna jak w pozostałych modelach z gamy Rangera (poza terenowym Raptorem).

Ford Ranger Plug-in Hybrid. Generator wbudowany w samochód

Ford Ranger Plug-in Hybrid

Ranger Plug-in Hybrid będzie miał system zasilania pokładowego Pro Power Onboard. System pozwala klientom na podłączenie narzędzi i urządzeń o dużym poborze prądu w miejscu pracy lub obozowisku przez gniazda umieszczone w kabinie oraz skrzyni ładunkowej. Dzięki temu ciężkie generatory można zostawić w domu, wykorzystując więcej miejsca w skrzyni ładunkowej na inny sprzęt i ekwipunek.

Poza możliwością korzystania z energii elektrycznej w miejscach oddalonych od infrastruktury, Ranger Plug-in Hybrid oferuje tryby jazdy z napędem elektrycznym. Ranger Plug-In Hybrid dysponuje napędem na cztery koła, 5 wybieranymi trybami jazdy oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.

Większą ilością informacji na temat modelu Ford postanowił podzielić się bliżej rynkowej premiery auta.

Czytaj też:
Ford szykuje prawdziwego „twardziela”: Rangera Raptora na Rajd Dakar
Czytaj też:
Dwie nowe wersje Forda Rangera. Bardziej terenowe Wildtrak X i Tremor
Czytaj też:
Jest cennik nowego Rangera w najpopularniejszych wersjach Wildtrak i Limited

Galeria:
Ford Ranger Plug-in Hybrid
Opracował:
Źródło: Ford