Jak się okazuje, na pierwszych miejscach znajdują się Volvo, Kia i Mercedes-Benz. Jednak to Kia otrzymała dwa ważne wyróżnienia podczas Kongresu Dealerów, gdzie ogłoszono wyniki wspomnianego niezależnego Badania Satysfakcji Dealerów Samochodowych w Polsce.
To dlatego, że Koreańczycy byliby pierwszym wyborem, gdyby dealerzy jeszcze raz podejmowali decyzję, którą markę reprezentować.
Pierwsze Volvo, druga Kia
W najnowszej edycji badania Kia zajęła 2 miejsce w klasyfikacji generalnej, ustępując zwycięskiej marce Volvo o 0,25 punktu. W porównaniu do wyniku z ubiegłego roku, Kia poprawiła się o dwa miejsca, natomiast kolejna marka popularna odnotowała spadek o trzy pozycje – z miejsca drugiego na piąte.
Tegoroczne niezależne Badanie Satysfakcji Dealerów Samochodowych w Polsce przeprowadzono w ubiegłym miesiącu. Do udziału w nim zaproszono nie tylko właścicieli salonów samochodowych, ale również menadżerów, którzy zarządzają stacjami dealerskimi. Ankieta składała się z 81 pytań, o wyniku końcowym decydował średni wynik uzyskany z 21 ocen cząstkowych.
Na ocenę satysfakcji dealerów złożyły się wyniki otrzymane w 3 kategoriach. W różnym stopniu wpłynęły one na ocenę współpracy z importerem.