Jak przekonuje producent, nowy V-Strom 800 to jednoślad na długie turystyczne wyjazdy. Pomóc w nich mają zwiększony komfort jazdy i poprawiona precyzja prowadzenia. Z drugiej strony V-Strom 800 nie jest zaprogramowany na służenie jednemu celowi, sprawdzi się również podczas codziennych dojazdów do pracy.
Suzuki V-Strom 800. Rama i wyposażenie
V-Strom 800 to motocykl napędzany nowym rzędowym, dwucylindrowym silnikiem z dużym momentem obrotowym w dolnym zakresie obrotów i sporą dynamiką w górnym zakresie obrotów. Silnik współpracuje z dumą Suzuki, czyli systemem wałków wyrównoważających Suzuki Cross Balance. Ma nową stalową ramę i tylny stelaż oraz nowe zawieszenie zoptymalizowane pod kątem turystycznej jazdy po asfalcie. Komfort podnosi kolorowy wyświetlacz w technologii TFT i pakiet elektroniki S.I.R.S.
Nowy motocykl jest bardziej uniwersalny niż inni członkowie rodziny. Jak przekonuje Suzuki, V-Strom 800DE jest lepszy na żwir i szutry, zaś nowy V-Strom 800 lepszy będzie dla motocyklistów lubiących długie podróże po trasach asfaltowych.
Suzuki V-Strom 800. Silnik, brzmienie i hamulce
Nowy silnik jest dwucylindrowy, o pojemności 776 cm3, mocy maksymalnej 84 KM (62 kW) przy 8500 obr./min i 78 Nm momentu przy 6800 obr./min. W rozrządzie zastosowano dwa wałki umieszczone w głowicy (DOHC) i 4 zawory w każdym z cylindrów. To, co niezwykle ważne: dzięki przestawieniu czopów korbowodowych o kąt 270 stopni jednostka ma charakterystykę pracy zbliżoną do silnika V-twin 90°. Dlatego brzmienie też ma zbliżone do kultowego V2.
Suzuki V-Strom został wyposażony w nowy układ hamulcowy. Z przodu zamontowano dwie tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm, które współpracują z 4-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. W tylnym kole jest jedna tarcza hamulcowa, o średnicy 260 mm współpracującą z zaciskiem jednotłoczkowym. Do tego dochodzi układ ABS w jednej z dwóch charakterystyk jego pracy.
Suzuki V-Strom 800. Koła, zbiornik paliwa i cena
V-Strom 800 ma koła aluminiowe. Nałożono na nie opony Dunlop D614F/D614 zaprojektowane specjalnie z myślą o nowym modelu. Opony są w rozmiarze typowym dla motocykli adventure sporadycznie zjeżdżających z asfaltu: 110/80R19 z przodu i 150/70R17 z tyłu.
V-Strom 800 jest motocyklem typowo turystycznym, więc ogromne znaczenie ma zasięg. Jednoślad wyposażono w 20-litrowy zbiornik paliwa. Średnie zużycie paliwa to 4,4 l/100 km, zasięg motocykla na jednym tankowaniu wynosi więc ok. 450 km.
Motocykl dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych: Pearl Vigor Blue (YKY), nowym Metallic Mat Steel Green (QVP) i Glass Sparkle Black (YVB). Jego cenę Suzuki ustaliło w Polsce na 48 900 zł.
Czytaj też:
Rocznicowa edycja Suzuki schodzi jak świeże bułeczkiCzytaj też:
Salony motocyklowe pustoszeją. Ale i tak jest lepiej niż przed rokiem
Suzuki V-Strom 800