Mitsubishi D:X Concept to zelektryfikowany crossover MPV, czyli terenówka, SUV i auto rodzinne w jednym. Ma przestronne wnętrze i odwołuje się do modelu Delica, pokazując jednak jego wersję przyszłości.
W aucie są pokaźne błotniki i opony o dużych rozmiarach. Przednie i tylne płyty ochrony podwozia oraz osłony stopni bocznych sugerują, że można nim jeździć także w trudnych warunkach drogowych.
Wizualnie auto współtworzą projekcyjne reflektory laserowe i charakterystyczne światła w kształcie litery T, które rozciągają się na boki, poszerzając optycznie sylwetkę z przodu.
Wnętrze typu monobox zapewnia miejsce dla siedmiu pasażerów. Są w nim obrotowe fotele o panoramicznym kształcie, które poruszają się w górę i w dół, a także przednia szyba, przechodząca w przezroczystą maskę (wyświetla kombinację informacji, takich jak warunki na drodze przed samochodem i kąt skrętu przednich kół). Kokpit jest z kolei zawieszony w powietrzu.
Interaktywny system komunikacji głosowej AI Concierge informuje o trasach do miejsc docelowych, warunkach pogodowych i innych ważnych kwestiach.
Napęd elektryczny 4WD
Za czteronapęd odpowiada system kontroli dynamiki S-AWC. System umożliwia kierowcy pewne prowadzenie niezależnie od warunków, a pasażerom komfortową jazdę z minimalnymi wychyłami. Pomimo wysokiego nadwozia typu monobox, Mitsubishi D:X Concept prowadzi się jak standardowy pojazd osobowy.
W aucie zastosowano układ napędowy PHEV. Daje do dyspozycji kierowcy w codziennych dojazdach tryb elektryczny, a w dalekich podróżach – tryb hybrydowy. Można wybierać pomiędzy różnymi trybami jazdy w zależności od nawierzchni i warunków.
Czytaj też:
Promocja na modele Mitsubishi. Można zaoszczędzić do 40 tys. złCzytaj też:
Nowy Mitsubishi Colt. Jest cennik i wersje wyposażenia