Toyota jest jednym z najbardziej zdeterminowanych koncernów, jeśli chodzi o napęd wodorowy. Od dekad rozwija ogniwa paliwowe i sukcesywnie wprowadza takie rozwiązania na rynek. Zaprezentowany w 2014 roku model Mirai był pierwszym samochodem osobowym zasilanym wodorem, który był produkowany masowo. Druga generacja zadebiutowała w 2021 roku.
Do 820 km zasięgu na wodorze
Zaprezentowana w Japonii Toyota Crown Sedan będzie drugim autem w ofercie marki z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Crown został wyposażony w trzy zbiorniki pozwalające na przejechanie około 820 km, a tankowanie wodoru trwa około trzech minut. Jednostka elektryczna jest zamontowana na tylnej osi. Prowadzenie auta to zasługa lekkiej i sztywnej platformy GA-K z serii TNGA, z zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu oraz kolumnami MacPhersona z przodu.
Nowy układ 2.5 Hybrid
Toyota Crown Sedan dostępna będzie z dwoma napędami. Oprócz wersji na wodorowe ogniwa paliwowe auto będzie można zamówić z nowo opracowanym 2,5-litrowym napędem hybrydowym. Silnik spalinowy i dwa silniki elektryczne mają maksymalną moc dostępną od 43 km/h, a nie przy 140 km/h, jak w hybrydach dostępnych do tej pory.
Obie wersje napędowe nowej Toyoty Crown Sedan pozwalają na korzystanie z urządzeń elektrycznych poprzez dwa dodatkowe gniazda (AC100V 1500W) wewnątrz auta. Energię można wykorzystać nie tylko w trakcie jazdy, ale także w przypadku zatrzymania pojazdu jako system zasilania awaryjnego. W aucie z wodorowymi ogniwami paliwowymi można, tak jak w Toyocie Mirai z roku modelowego 2023, podłączyć urządzenia do gniazdka 220 V.
Klasyczny design i nowe wersje
Toyota Crown jest flagowym modelem marki na rynku japońskim od 1955 roku. Teraz Toyota postanowiła rozbudować jego gamę do czterech rodzajów nadwozia. Toyota Crown z nadwoziem crossover zadebiutowała jako pierwsza. Teraz przyszedł czas na limuzynę, a przed nami jeszcze premiera Toyoty Crown Sport oraz Toyoty Crown Estate.
Nowy Crown Sedan ma szeroki grill z przodu i wnętrze wykończone drewnianymi akcentami, które znajdują się na desce rozdzielczej i na drzwiach. Trzymetrowy rozstaw osi zapewnia wygodę na tylnej kanapie i dużą przestrzeń na nogi. Optymalizacja ustawień zawieszenia i kontrola siły tłumienia odbywa się za pomocą systemu adaptacyjnego zawieszenia.
Oświetlenie wnętrza zaprojektowane zostało zgodnie z japońską estetyką omotenashi. Do wyboru są 64 kolory podświetlenia LED na desce rozdzielczej, pod nogami pasażerów oraz w tylnych fotelach. Nadwozie dostępne jest w sześciu kolorach lakieru, a wnętrze w dwóch wersjach kolorystycznych.
Czytaj też:
Toyota oficjalnie wraca z wyprzedażą rocznika. To pierwsza od czasu pandemii taka ofertaCzytaj też:
Nowości w Toyocie Aygo X na rok modelowy 2024. Więcej pakietów plus użyteczne dodatki