Zespół McLaren F1 będzie nadal korzystał z silników Mercedes-AMG, od 2026 do 2030 roku, stając się tym samym pierwszym klientem marki w nowych przepisach dotyczących jednostek napędowych na sezon 2026 wraz z zespołem fabrycznym.
Przypomnijmy, że McLaren jest napędzany przez Mercedes-AMG od 2021 roku, a wcześniej był nieprzerwanie od 1995 do 2014 roku. Rok 2026 będzie zatem 26 rokiem współpracy między dwiema markami. – Długoterminowy charakter tej umowy odzwierciedla nasze wspólne zaufanie i zaangażowanie w naszą przyszłą strategię dotyczącą bloków energetycznych. Z niecierpliwością czekamy na nabranie rozpędu w kierunku 2026 roku i początek nowej ery zelektryfikowanej jednostki napędowej w Formule 1 – powiedział Markus Schaefer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG i Chief Technology Officer.
Konkurencja się zaostrzy
W 2026 roku Formuła 1 powita dwóch nowych producentów jednostek napędowych wśród obecnych czterech. Nastąpi ogromna zmiana w przepisach technicznych. Nowe jednostki napędowe będą zasilane w 50 proc. energią spalinową i w 50 proc. elektryczną. Osiągnięte to zostanie poprzez zwiększenie wydajności jednostki elektrycznej i zrównoważenie osiągów jednostki spalinowej. Maksymalna moc wyjściowa wyniesie ponad 1000 koni mechanicznych.
Dodatkowo, nowe jednostki napędowe będą zasilane w 100 proc. zrównoważonym paliwem. Systemy elektryczne jednostki napędowej zostaną przeniesione na wyższy poziom wydajności i będzie ona wyposażona w pojedynczy silnik elektryczny o mocy 350 kW, który będzie prawie trzy razy mocniejszy niż obecny MGU-K. Tu pojawia się wyzwanie, silnik będzie wymagał opracowania odpowiedniego systemu akumulatorów o wysokiej wydajności.
Co więcej, rozwój nowej generacji jednostek napędowych będzie odbywał się zgodnie z przepisami dotyczącymi limitów kosztów, zaprojektowanymi w celu ograniczenia maksymalnych wydatków technicznych na projekt i konsolidacji uzasadnienia inwestycyjnego w zakresie dostaw bloków napędowych w sporcie.
Prace już trwają
Jak informuje Mercedes-AMG, prace nad nową jednostką napędową trwają od połowy 2022 roku w Mercedes AMG High Performance Powertrains w Brixworth w Wielkiej Brytanii. To centrum badawczo-rozwojowe wyprodukowało wszystkie jednostki napędowe Mercedes-AMG F1, ale jest również najnowocześniejszym ośrodkiem rozwojowym dla szerszej grupy, jeśli chodzi o technologię napędu elektrycznego.
McLaren powrócił do współpracy z Mercedes-AMG w 2021 roku. Od tego czasu zespół wygrał Grand Prix Włoch w 2021 roku, co jest ostatnim zwycięstwem jakiegokolwiek zespołu klienckiego w Formule 1. McLareny zdobyły 15 miejsc na podium Grand Prix w ciągu ostatnich trzech sezonów, a także pole position w F1 Sprint w Brazylii oraz pole position i zwycięstwo w F1 Sprint w Katarze w minionym sezonie.
Czytaj też:
Zaskakujący koszt dominacji Red Bulla. Gigantyczny rachunek przed kolejnym sezonem F1Czytaj też:
Robert Kubica wreszcie w Ferrari. Wystartuje w czołowej serii