Polacy kupują coraz droższe samochody. To już 1/4 rynku

Polacy kupują coraz droższe samochody. To już 1/4 rynku

Audi R8 – historia modelu
Audi R8 – historia modelu Źródło: Audi
Co czwarty samochód kupowany w Polsce to auto z wyższej półki. W listopadzie marki premium mogły pochwalić się wysokim udziałem w rynku, który wynosił 24,1 proc., jednak w stosunku do października wynik ten nieco spadł.

Jak informuje IBRM Samar, w listopadzie 2023 roku w Polsce zarejestrowanych zostało 10 059 nowych samochodów klasy premium, o 1,11 proc. więcej niż w październiku bieżącego roku i o 35 proc. więcej w zestawieniu z listopadem roku ubiegłego, gdy krajowe wydziały komunikacji wpisały do baz danych 7 451 takich aut. Udział segmentu premium w rynku nowych aut osobowych wyniósł w październiku 24,1 proc. Łącznie w ciągu 11 miesięcy bieżącego roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 99 041 nowych samochodów z wyższej półki, o 17,84 proc. (14 996 sztuk) więcej niż w analogicznym okresie roku 2022.

Audi na czele wielkiej trójki

Pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek premium w okresie styczeń-listopad 2023 roku utrzymało Audi. Wynik producenta z Ingolstadt na polskim rynku wyniósł 23 551 zarejestrowanych aut, o 34,97 proc. więcej niż na koniec listopada 2022 roku. Spośród modeli z czterema pierścieniami na grillu, w ciągu jedenastu miesięcy 2023 roku najlepiej sprzedawał się model A3. Na drugiej pozycji znalazło się Audi Q5, a trzecie miejsce przypadło w udziale modelowi Q3.

Drugą pozycję na koniec listopada zajęło BMW. W ciągu jedenastu miesięcy 2023 roku klienci w Polsce kupili i zarejestrowali 20 915 nowych samochodów, co jest rezultatem o 2,71 proc. mniejszym niż w takim samym okresie roku 2022. Najczęściej rejestrowane modele w gamie BMW w okresie styczeń-listopad 2023 roku to: seria 3, model X3 oraz X5.

Na trzecim miejscu był Mercedes. W ciągu jedenastu miesięcy tego roku klienci kupili i zarejestrowali 18 143 samochody tej marki, o 4,78 proc. mniej (rok do roku). W gamie marki zwycięska na koniec listopada 2023 roku okazała się Klasa GLC z 2 047, przed Klasą CLA oraz Klasą A.

Tuż za podium uplasowało się Volvo. Bardzo dużą dynamiką sprzedaży może nadal pochwalić się Lexus. W okresie od stycznia do listopada 2023 roku w naszym kraju zarejestrowanych zostało 9 576 samochodów tej marki, o 99,46 proc. więcej rok do roku.

W pierwszej dziesiątce zestawienia aut klasy premium największą stratę na koniec listopada 2023 roku zanotowała, zajmująca dziesiątą pozycję, Alfa Romeo. Z kolei największym wzrostem procentowym w tym gronie może pochwalić się – pozycjonowana na szóstym miejscu – Tesla.

Czytaj też:
Nowa gama Alpine A110 na 2024 rok. Są zmiany i cennik
Czytaj też:
Max Verstappen rozgromił finansowo konkurencję. Takich zarobków w F1 nie miał nikt

Opracował:
Źródło: IBRM Samar