Można już zamawiać nowego Fiata 600e. Auto powstaje w Polsce, znamy jego ceny

Można już zamawiać nowego Fiata 600e. Auto powstaje w Polsce, znamy jego ceny

Fiat 600e
Fiat 600e Źródło:Fiat
Dealerzy Fiata rozpoczęli zbieranie zamówień na produkowany w Polsce, najnowszy model z segmentu B. Następca Fiata 600 z lat 50 XX wieku ma identyczną nazwę, ale aż kipi od nowoczesnych rozwiązań.

W pełni elektryczny nowy 600e, napędzany jest silnikiem o mocy 115 kW z akumulatorami 54 kWh. Oferuje zasięg do 600 km w cyklu miejskim WLTP. Wersja (RED) została stworzona z myślą o młodych klientach. Z kolei wersja La Prima dostępna jest nawet ze 100 dodatkowymi funkcjami, pomyślana została bardziej jako propozycja dla mieszkańców miast w każdym wieku. Fiat 600e jest produkowany w polskiej fabryce w Tychach.

Fiat ma nadwozie o długości 4,17 m. Dostępny jest w wersjach (RED) i La Prima. Obie wersje napędza elektryczna jednostka o mocy 115 kW, zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9 sekund i trzy tryby jazdy – eco, normal i sport, zależnie od preferencji kierowcy.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 54 kWh może pokonać ponad 400 km w cyklu mieszanym i dodatkowe 200 km w cyklu miejskim według normy WLTP. Szybka ładowarka o mocy 100 kW skraca czas ładowania akumulatora do 80 proc. pojemności do 30 minut.

Fiat 600e (RED)

Nowy 600e w wersji (RED) to efekt współpracy z organizacją (RED), założoną w 2006 r. do walki z zagrożeniami zdrowia takimi jak AIDS czy Covid. Adresowana do młodych klientów wersja (RED) występuje w kolorze czerwonym, będącym znakiem rozpoznawczym organizacji. Barwne akcenty są też we wnętrzu – na desce rozdzielczej, tapicerce foteli wykonanych z tkaniny pochodzącej z recyklingu czy osłonie konsoli centralnej. Alternatywnie klient może wybrać nadwozie wersji (RED) w kolorze czarnym lub białym. Fiat 600e (RED) ma m.in. światła Full LED, automatyczną klimatyzację, czujniki cofania oraz system multimedialny z ekranem 10”. Fiat 600e w wersji (RED) jest wyposażony w takie funkcje bezpieczeństwa jak monitorowanie martwego pola, awaryjne hamowanie czy system rozpoznawania znaków.

Fiat 600e La Prima

Topowa wersja La Prima, dostępna jest w kolorze pomarańczowym Sun of Italy, niebieskim Sky of Italy, beżowym Earth of Italy lub turkusowym Sea of Italy. Auto oferuje do stu ekskluzywnych funkcji, takich jak masaż w fotelu kierowcy czy otwieranie klapy bagażnika ruchem stopy, które dostępne są opcjonalnie. Standardowa wersja ma adaptacyjny tempomat ACC, system wykrywania pojazdów w martwym polu, awaryjne hamowanie z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, czujniki 360°, kamerę cofania 180 stopni. Łączność na pokładzie zapewnia system UConnect z radiem, z 10,25-calowym ekranem z Navi, CarPlay i Android Auto.

Dealerzy Fiata rozpoczęli zbieranie zamówień na nowego 600e w wersji (RED) dostępnej od 165 000 zł oraz La Prima kosztującej od 190 000 zł.

Czytaj też:
Test Jeepa Avengera. Czy auto z Tychów ma cokolwiek wspólnego z prawdziwym Jeepem?
Czytaj też:
Sei­cento po nowemu. Oto nowy Fiat 600 Hybrid
Czytaj też:
W Tychach ruszyła produkcja Fiata 600e. To kolejny elektryk produkowany w śląskiej fabryce

Galeria:
Fiat 600e
Opracował:
Źródło: Stellantis