Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji wspólnie z firmą Neptis – operatorem komunikatora Yanosik, od 30 grudnia 2023 r. do 15 stycznia 2024 r. będzie prowadziło akcję informacyjno-edukacyjną „Myśl Trzeźwo”.
Jak piszą policjanci, akcja wymierzona jest przeciwko nietrzeźwym za kółkiem, ale jej celem jest uświadamianie kierowcom:
-
skutków prowadzenia pojazdu pod wpływem alkoholu – ryzyko spowodowania wypadku drogowego bądź kolizji,
-
odpowiedzialności karnej za kierowanie pojazdem pod wpływem alkoholu,
-
obecności alkoholu w organizmie kierującego mimo, że spożywał go poprzedniego dnia,
-
potrzeby sprawdzenia zawartości alkoholu w organizmie – badanie można wykonać w jednostkach policji.
Policjanci przypominają, że każdy kierowca prowadząc pojazd pod wpływem alkoholu jest potencjalnym zagrożeniem dla innych uczestników ruchu drogowego. Jeśli więc decyduje się pojechać na zabawę sylwestrową czy karnawałową, zawczasu powinien pomyśleć, jak bezpiecznie wrócić do domu.
Statystyki za 2023 roku zostaną dopiero opublikowane. Ale te za 2022 rok są niepokojące. Policjanci przeprowadzili 12 453 495 badań kierujących na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu ujawniając 104 467 kierujących pod działaniem alkoholu (w stanie po użyciu alkoholu oraz w stanie nietrzeźwości).
Dodajmy, że przesłanie akcji „Myśl Trzeźwo” będzie promowane na stronach internetowych, w mediach społecznościowych oraz w aplikacji Yanosik, która udostępni kierowcom materiały edukacyjne dotyczące konsekwencji prawnych kierowania pojazdem pod wpływem alkoholu, opracowane w formie quizu. Działania będą wspierane emisją spotu przez firmę Screen Network, na ekranach LED rozlokowanych na terenie całego kraju.
Czytaj też:
Piławki. Śmiertelnie potrącił pieszego. Są nowe informacje w sprawieCzytaj też:
Sylwester na polskich drogach. Mały ruch, ale mnóstwo pijanych kierowców